اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

آغاز مذاکرات هیئت‌های تجاری همدان و هرات

مذاکرات هیئت‌های تجاری و بازرگانی دو استان هرات و همدان آغاز شد.

آغاز مذاکرات هیئت‌های تجاری همدان و هرات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز در پایان همایش «آشنایی با فرصت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری دوجانبه همدان و هرات»، مذاکرات رو در روی هیئت‌های تجاری و بازرگانی این دو استان آغاز شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان در ابتدای این همایش با اشاره به وجود اشتراکات متعدد بین دو کشور ایران و افغانستان افزود: حضور هیئت تجاری هرات در همدان نویدبخش آینده‌ای روشن و پرثمر در روابط اقتصادی دوجانبه خواهد بود.

مجید موسوی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته و با همت مقامات دولتی دو کشور شاهد جهش و ارتقای سطح روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها از جمله روابط اقتصادی هستیم.

وی وجود منابع غنی معدنی، اراضی مستعد کشاورزی و فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و زیرساخت‌های این کشور را مشوقی مهم برای برقراری ارتباطات منسجم بین بخش‌های خصوصی دو کشور بیان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان مفتخر است درهای ارتباط با کشور افغانستان را با اعزام هیئت تجاری در دی‌ماه سال 90 به شهرهای کابل و هرات گشوده و حضور هیئت تجاری هرات در همدان را نیز به فال نیک می‌گیرد.

وی آشنایی نزدیک با توانمندی‌های اقتصادی استان را از دیگر نتایج سفر هیئت تجاری هرات به همدان بیان کرد و اظهار داشت: در سایه این آشنایی، تفاهم‌های متقابلی نیز حاصل شد.

موسوی تصریح کرد: برپایی این همایش فرصت مغتنمی در راستای بازنگری در استراتژی بازاریابی برای سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این سفرها نگرشی نو به بازارهای شرق از جمله بازار 30 میلیون نفری هرات را ایجاد کند.

انتهای پیام/89017/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول