اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین عملیات قرارگاه ثارالله:

دفاع مقدس بزرگترین درس‌ها را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داد

جانشین عملیات قرارگاه ثارالله گفت: دفاع مقدس بزرگترین درس‌ها را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داد.

دفاع مقدس بزرگترین درس‌ها را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، سردار محمد ربیعی ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با راه‌اندازی جنگ تحمیلی تصور می‌کرد توان و قدرت نظامی ایران بسیار ضعیف است لذا می‌تواند در مدت زمان کوتاهی ایران را از لحاظ نظامی با شکست بسیار بزرگی مواجه کند.

وی تأکید کرد: اما هنگامی که دشمن با توان و قدرت نظامی ایران مواجه شد، ورق خود از را‌ه‌‌اندازی این جنگ را برگرداند.

جانشین عملیات قرارگاه ثارالله ادامه داد: توان و قدرت نظامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس درس‌های بزرگی را به جهانیان داد که اگر گوش شنوا و چشم بینا داشته باشند می‌توانند این آموزه‌ها را به خوبی درک کنند.

این مسئول با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام بدون هیچ چشم‌داشتی در جبهه‌ها حاضر شدند و با در دست گرفتن اسلحه به نبرد با دشمن پرداختند افزود: هر چند عراق از هر جهت از سوی کشورهای غربی مورد حمایت بود اما نتوانست در برابر درایت، ولایتمداری و هوشیاری، و شجاعت‌های رزمندگان اسلام ایستادگی کند و در آخر شکست‌خورده واقعی آنها بودند.

ربیعی با تأکید بر اینکه امروز مهمترین وظیفه ما انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز است افزود: باید در این راه استوارتر گام برداریم و نسل امروز را با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام بیش از گذشته آشنا کنیم.

در ادامه این مراسم، فرماندار ساوجبلاغ نیز طی سخنانی بر انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز تأکید کرد و گفت: با گذشت سال‌ها از پایان دوران هشت سال دفاع مقدس مهمترین وظیفه ما انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز است.

علی حدادی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس به ارزش‌هایی دست پیدا کردیم که حفظ آنها یکی از مهمترین وظایف ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در نظر دارد تا این آرمان‌ها را در بین نسل امروز کمرنگ جلوه دهد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و آشنا شدن نسل امروز با این فرهنگ و همچنین بازگو کردن خاطرات دوران هشت سال مقدس می‌تواند اهداف دشمنان را در این زمینه از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار فارس در ساوجبلاغ، در این مراسم یگان‌هایی از گردان ضد شورش علی‌ابن‌ابیطالب، موتورسواران این گردان، بسیجیان نواحی کارمندان و کارگران، بسیج جامعه پزشکی، هلال‌احمر، پاراگلایدرسواران ناحیه کمیل، آتش‌نشانی و اورژانس حضور داشتند.

در جای جای جایگاه برگزاری این مراسم عکس‌هایی از دوران هشت سال دفاع مقدس و سخنانی از حضرت امام (ره) نصب شده بود.

یکی از آن جملاتی که می‌توان به آن اشاره کرد این بود که ما هر روز، در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم.

 بیش از 15 نفر عکاس، خبرنگار و تصویربردار این مراسم را پوشش دادند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همچنین یگان‌های نمونه سپاه و نیروی انتظامی و گردان‌های نمونه بسیج از مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام/2302/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول