اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

25 هزار کلاس اولی در 830 کلاس درس کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال 25 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در 830 کلاس درس مشغول آموزش علم و دانش خواهند شد و بهار تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

25 هزار کلاس اولی در 830 کلاس درس کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب صبح امروز در میان جشن شکوفه‌های مدرسه شاهد ابتدایی شهیده فروزان میرکی سنندج که به صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، ضمن تبریک سال‌تحصیلی جدید به دانش‌آموزان اول ابتدایی و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت دانش‌اموزان نقش ارزنده‌ای در ارتقا هویت این سرمایه‌های ارزشمند و تربیت آن‌ها دارد.

وی بیان کرد: این ارگان آموزشی همچنان به دنبال فراهم کردن زمینه دستیابی دانش‌آموزان به مرحله‌ای از حیاط طیبه و پرورش و شکوفایی استعدادهای آنان است.

وی با اشاره به اینکه امروز شکوفه‌ها از کانون خانواده جدا و به کانون مدرسه وارد می‌شوند، گفت: آموزش و پرورش از تمام نیرو، پتانسیل و ظرفیت‌های خود در راستای تربیت صحیح و آموزش مهارت‌های انسانی به دانش‌آموزان بهره خواهد برد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند باید به ابتدایی‌ها برسیم که دانشگاه دیر است، افزود: درک این جمله زیبا همه مسئولان آموزش و پرورش را بسیج کرد تا زمینه تربیت نونهالان را بیش از پیش فراهم آورد.

عرفانی‌نسب خاطرنشان کرد: در سند تحول آموزش و پرورش با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به این نکته توجه شده که تزکیه مقدم بر تعلیم است و سرمایه‌های کشور باید بهترین تعلیم و تربیت را در مدارس تجربه کنند.

وی همچنین به اجرای طرح‌های ورزشی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: امسال برای دانش‌آموزان اول ابتدایی آموزش مهارت حرکتی، برای دانش‌آموزان دوم ابتدایی آموزش ژیمناستیک، سوم ابتدایی آموزش شنا، در چهارم ابتدایی آموزش طناب‌ورز، پنجم ابتدایی تنیس روی میز و برای دانش‌آموزان ششم ابتدایی رشته دو و میدانی آموزش داده می‌شود.

وی در پایان خواستار مشارکت والدین و معلمین برای ایجاد تعامل لازم در تربیت دانش‌آموزان شد و گفت: دانش‌آموزان نیز باید با احترام گذاشتن به بزرگترها به ویژه معلمین قدردان زحمات آنان باشند.

انتهای پیام/79007/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول