اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

دغدغه والدین کلاس اولی‌ها و پاسخ‌های آقا مدیر

مدیر یکی از دبستان‌های پسرانه کرمان در آیین جشن شکوفه‌ها به بخشی از دغدغه‌های والدین پاسخ داد.

دغدغه والدین کلاس اولی‌ها و پاسخ‌های آقا مدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی صبح امروز در مدارس خود با شرکت در جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و مدیر یکی از دبستان‌های پسرانه کرمان در آیین جشن شکوفه‌ها به بخشی از دغدغه‌های والدین پاسخ داد.

با راهی شدن دانش‌آموزان به کلاس‌های درس دغدغه‌ها و نگرانی‌های والدین در زمینه‌های مختلف از وضعیت سرویس مدارس و ترافیک گرفته تا توزیع شیر و جایزه‌ها هم آغاز می‌شود.

والدین دانش‌آموزان کلاس اولی در مدرسه ابتدایی پسرانه شهدای فرهنگیان کرمان به بیان دغدغه‌های خود در زمینه چگونگی توزیع شیر، وضعیت زنگ تفریح کلاس‌اولی‌ها در کنار بچه‌های پایه پنجم و ششم، وضعیت توزیع جایزه‌ها و سرویس مدرسه و ترافیک پرداختند.

مدیر مدرسه ابتدایی پسرانه شهدای فرهنگیان کرمان هم پس از آن که دانش‌آموزان به کلاس‌های خود رفتند به والدین توصیه کرد که با توجه به تغییر شیوه آموزشی و ترکیبی شدن دروس، حتما در جلساتی شرکت کنند که معلمان طی سال با والدین تشکیل می‌دهند.

محمدرضا مختارآبادی افزود: در این جلسات والدین به جای فرزند خود روی صندلی‌های کلاس درس می‌نشینند و آموزش‌های لازم را در مورد انجام تکالیف خانه و نحوه برخورد با دانش‌آموزان ابتدایی فرا می‌گیرند که شیوه توصیفی دارند.

وی با تاکید بر اینکه دروس و مطالبه پایه اول ابتدایی مانند زنجیر به هم متصل است، عنوان کرد: اگر واقعا دانش‌آموزی کسالت داشت از پزشک برای او گواهی بگیرید و به بهانه‌های مسافرت و غیره فرزند خود را از درس باز نکنید.

مدیر مدرسه ابتدایی پسرانه شهدای فرهنگیان کرمان ابراز داشت: قطعا معلم نمی‌تواند، وقتی که برای تدریس گذاشته و با شوق و حوصله آموزش داده است را مجدد برای دانش‌آموزان غایب تکرار کند و والدین باید در ابتدای هر صبح حتما علت غیبت را به دفتر مدرسه اطلاع دهند.

مختارآبادی با اشاره به اینکه سه کلاس پایه اول ابتدایی با سه معلم بالای 25 سال سابقه آموزشی در این مدرسه پذیرای دانش‌آموزان است، گفت: در سال جاری برای نخستین بار با حجم بالای پذیرش دانش‌آموزان در این مقطع مواجه شدیم که در هر کلاس درسی 34 دانش‌آموز حضور دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به پنج زنگ کلاس که هر کدام 45 دقیقه است و حضور 45 دانش‌آموز سر کلاس درس معلم برای هر فرد به طور میانگین می‌تواند، شش تا هفت دقیقه را اختصاص ‌دهد که باید زمان آموزش همگانی نیز از این عدد کاسته شود و به طور یقین حضور این تعداد دانش‌آموز در یک کلاس درس ظلم بزرگی به تک‌تک آنها است. مدیر این مدرسه هماهنگی میان معلمان و والدین را راه‌حل این مشکل عنوان کرد که والدین ملزم به بررسی استعدادهای فرزند خود هستند و اگر اختلالی در فراگیری یکی از درس‌ها مشاهده شد، حتما با معلم وی در میان گذاشته شود که در صورت نتیجه ندادن راهنمایی‌های معلم، دانش‌آموز به مرکز اختلالات معرفی می‌شود و در حضور کارشناسان متخصص هر درس با انجام تمرین‌های ویژه مشکل او برطرف می‌شود.

مختارآبادی عنوان کرد: کوچه هشت متری خیابان شهاب به علت کم عرض بودن این کوچه و حضور چند مدرسه ترافیک سنگینی دارد.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ سرویس‌های مینی‌بوس مدارس در سال تحصیلی جاری عنوان کرد: سرویس‌های شخصی از نظارت مدرسه خارج هستند، اما مینی‌بوس‌ها زیر نظر مدرسه هستند و هزینه توسط مدرسه دریافت می‌شود.

این مدیر در مورد نحوه اهدای جایزه‌ها گفت: هر 10 تا ستاره یک جایزه دارد و والدین سعی کنند در زنگ درسی مزاحم نشوند و در 20 دقیقه پایانی زنگ آخر در مدرسه حضور یابند.

===============

گزارش از فروغ بوستانچی

===============

انتهای پیام/80028/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول