اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

امروز

مدارس سلماس میزبان 3116 کلاس اولی است

فرماندار سلماس گفت: امروز مدارس شهرستان سلماس میزبان 3 هزار و 116 کلاس اولی در قالب جشن شکوفه‌ها است.

مدارس سلماس میزبان 3116 کلاس اولی است

مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار داشت: علم ریشه و اصل هر نیکی و کلید سعادت و خوشبختی است.

وی همزمان با نخستین روز از بازگشایی مدارس برای نوآموزان، گفت: آغاز سال تحصیلی بار دیگر رسالت بزرگ اولیا و مربیان مدارس برای تربیت دانش‌آموزان را یادآوری کرده و نقش مهم آن‌ها را در این راستا تداعی می‌کند.

نظری دانش‌آموزان را امانت‌های الهی در دست مربیان و معلمان آموزشی عنوان کرد و افزود: مسئولان آموزشی باید در کنار آموزش مطالب علمی و درسی، مفاهیم دینی و اخلاقی را نیز به دانش‌آموزان فرا دهند تا نسل آینده نیز پیرو شهیدان انقلاب باشند.

وی تقارن نخستین روز بازگشایی مدارس با آغاز هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفته و تصریح کرد: باید تلاش کنیم فرزندان انقلاب نه تنها با مفاهیم و ارزش‌های انقلابی کشور بیگانه نباشند، بلکه خود احیاگر این ارزش‌ها و مقدسات در عرصه‌های بین‌المللی شوند.

فرماندار سلماس تعداد کل دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید در مدارس سلماس را 32 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 3 هزار و 116 نفر کلاس اولی هستند که امروز نخستین بهار تحصیلی خود را جشن گرفتند.

نظری خاطرنشان کرد: از میان 3 هزار و 116 نفر کلاس اولی در سلماس، 2 هزار و 594 نفر در شهرها و 522 نفر در روستاها از امروز وارد عرصه علم‌آموزی و تحصیل شدند.

گفتنی است: جشن شکوفه‌ها هم اکنون در مدرسه ابتدایی 17 شهریور سلماس برای 3 هزار و 116 کلاس اولی در حال برگزاری است و جشن جوانه‌ها نیز فردا همزمان با سراسر کشور، در مدرسه شاهد صدیقه کبری برگزار می‌شود؛ همچنین جشن دیگری به مناسبت بازگشایی مدارس در دوم مهر ماه در مدرسه شاهد نقیبی با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول