اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن حامیان شوشتر:

موزه شوشتر راه‌اندازی شود

دبیر انجمن حامیان شوشتر گفت: شهرستان شوشتر با قدمت بسیار زیاد از داشتن موزه‌ای محروم است و باید برای راه‌اندازی موزه در این شهرستان تلاش شود.

موزه شوشتر راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی صحرایی صبح امروز در نشست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: شهرستان شوشتر با سابقه 4 هزار ساله از داشتن موزه‌ای در خورشان محروم مانده است و باید در این راستا اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: خوزستان توانمندی تبدیل شدن به استان نخست کشور از نظر گردشگری را دارد ولی در این زمینه در سال‌های گذشته اقدامی انجام نشده است و باید در دوره جدید مدیریت در این بخش تلاشی مضاعف انجام شود.

این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه برای همه شهرهای استان برنامه‌ریزی گردشگری مدون شود، گفت: باید به همه شهرستان‌ها با نگاهی عادلانه نگاه شود و بر اثر قدمت و داشته‌های تاریخی به این شهرها امکانات و تجهیزات سرازیر شود.

صحرایی با اشاره به اینکه خوزستان بهشت گردشگری است، گفت: استان خوزستان در پاییز و زمستان و ماه‌هایی از بهار شرایط فوق‌العاده‌ای برای گردشگری دارد و باید از این فرصت‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید داشته‌های گردشگری خوزستان معرفی شود، افزود: استفاده از توان رسانه‌ها در این زمینه بسیار اهمیت دارد و باید کوشید تا از توانمندی بالقوه سرانه‌ها در این زمینه استفاده کرد.

دبیر انجمن حامیان شوشتر خاطر نشان کرد: باید از انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی حمایت جدی شود تا این انجمن‌ها بازوی توانمند اداره کل میراث فرهنگی خوزستان شوند.

صحرایی خاطر نشان کرد: شهرستان شوشتر زمین با کاربری فرهنگی دارد و می‌توان برای ساخت موزه در این شهرستان اعتبار در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود شهرستان شوشتر به دلیل داشته‌های فراوان در بخش گردشگری محل استقرار معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان باشد.

انتهای پیام/72006/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول