اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نخستین میزبانی غریبانه دختران فوتبالیست همدانی در لیگ برتر 92

تیم فوتبال بانوان پاس همدان در نخستین میزبانی در رقابت‌های لیگ برتر امسال برابر میهمان خود به میدان می‌روند.

نخستین میزبانی غریبانه دختران فوتبالیست همدانی در لیگ برتر 92

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در چارچوب مسابقات فوتبال لیگ برتر بانوان کشور و در آخرین مسابقه هفته سوم تیم فوتبال پاس همدان از تیم هیئت فوتبال گرگان پذیرایی می‌کند.

در رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بانوان امسال، 12 تیم شامل فولاد نورد کوه سیرجان، آینده‌سازان میهن، ملوان بندرانزلی، هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان، پاس همدان، هیئت فوتبال گرگان، استقلال تهران، اوج نصر فارس، شهرداری بم، پالایش و گاز ایلام، همیاری شهرداری آذربایجان‌ غربی و دلوار کشتی جنوب بوشهر حضور دارند و به صورت رفت و برگشت با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

تیم فوتبال پاس همدان به عنوان آخرین تیم اضافه شده به گردونه این مسابقات خود را برای حضوری قدرتمند آماده کرده و با جذب بازیکنان بومی و غیر بومی به دنبال افتخارآفرینی در بالاترین سطح فوتبال کشور است که در این راه برای رسیدن به موفقیت سختی‌ زیادی را در شهر و خانه خودشان دارند.

بانوان فوتبالیست همدانی که در سال گذشته، تجربه حضور در لیگ برتر را زیر پوشش باشگاه پاس تجربه کردند، با بی‌مهری‌ها مسئولان در زمینه نداشتن زمین تمرینی مناسب، بازی کردن در ورزشگاهی با فاصله 15 کیلومتری شهر و مسائل دیگر نتوانستند در لیگ باقی بمانند و با تفاضل گل سقوط کردند.

اما با توجه به اتفاقاتی که امسال در لیگ برتر بانوان افتاد فدراسیون فوتبال با حضور مجدد نماینده فوتبال همدان در لیگ برتر موافقت کرد و دختران مستعد فوتبال همدان در آخرین ساعات پایان نقل و انتقالات به لیگ برتر بازگشتند.

بازگشت دختران فوتبالیست همدانی به لیگ برتر با انتصاب سکینه بیات سرمربی ملایری‌الاصل این تیم همراه شد که سابقه مربی‌گیری در تیم ملی فوتسال و چند تیم لیگ برتری فوتبال را در کارنامه دارد.

بیات که این روزها برای اخذ مدرک مربی‌گری A آسیا به شدت مشغول است باید همزمان به تمرینات تیم‌اش هم توجه داشته باشد.

بازیکنان تیم فوتبال پاس همدان که این روزها با در اختیار داشتن امکانات حداقلی در مصاف با حریفان قدرتمند خود حرفی برای گفتن ندارند و فقط با غیرت و تعصبی که برای ورزش و فوتبال شهرشان دارند به میدان می‌روند.

در طول 20 روز و از ابتدای شروع فعالیت تمرینی دختران فوتبالیست همدانی کمتر از 10 جلسه فرصت پیدا کردند تا تمرینات تاکتیکی خود را در زمین چمن انجام دهند و بنا به تصمیم مسئولان ورزش استان این ورزشکاران باید روزانه 15 کیلومتر از شهر خارج شده و بالاجبار در ورزشگاه شهید مفتح همدان تمرین کنند.

غربت بانوان علاقه‌مند در فوتبال در همدان به رفتن خارج از شهر برای انجام تمرینات و برگزاری مسابقات ختم نمی‌شود و در یک اقدام عجیب مسئولان فدراسیون فوتبال مسابقات این ورزشکاران را در بدترین ساعات ممکن برگزار می‌کنند.

ساعت 11 صبح وقتی که بدن یک ورزشکار حرفه‌ای آماده 90 دقیقه مسابقه پرفشار را ندارد و اینکه در گرمای استان‌های جنوبی با توجه به پوششی که بانوان برای رشته فوتبال دارند در ساعت 16 برگزاری مسابقات اصلاً توجیهی نداشته و ندارد.

دختران فوتبالیست فقط و فقط به عشق فعالیت در رشته مورد علاقه‌شان این همه ناملایماتی را تحمل می‌کنند تا بتوانند در رده حرفه‌ای عمر ورزشی خود را سپری کنند.

اما غیرت و تعصب اعضای تیم فوتبال پاس همدان با همه محدودیت‌ها و سختی‌ها باعث نخواهد شد تا از فعالیت ورزشی خود دست بردارند و با تمام قوا پیگیر مسابقات خود هستند.

شاگردان سکینه بیات در حالی که بازی هفته اول آنها به دلیل آماده نبودن مدارک، معوق شده است در نخستین بازی در لیگ برتر امسال در بوشهر و در گرمای طاقت‌فرسای این شهر برابر تیم دلوار کشتی جنوب تن به شکست سه بر یک دادند.

بانوان فوتبالیست همدانی صبح امروز یکشنبه 31 شهریورماه و از ساعت 11 باید در ورزشگاه شهید مفتح همدان برابر تیم هیئت فوتبال گرگان به میدان بروند.

بر اساس اعلام دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان قضاوت این دیدار برعهده سلطنت نوروزی (داور وسط)، مائده جعفری و زهرا امدادی (کمک داور) و بهاره سیفی‌نهاوندی به عنوان داور چهارم قرار داده شده است.

-------------------------

گزارش: فرشید گل‌محمدی

-------------------------

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول