اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

همدان توانمندی ویژه‌ای در هنر تئاتر دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، این استان را دارای توانمندی بالایی در عرصه هنر تئاتر برشمرد.

همدان توانمندی ویژه‌ای در هنر تئاتر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، خسرو بیات عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان در ملایر با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان، اظهار داشت: به همین منظور بیست و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان در این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر استان همدان توانمندی بالایی در این عرصه دارند، تصریح کرد: هنرمندان همدان طی سال‌های اخیر با درخشش در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی این ادعا را به اثبات رسانده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به فعالیت 30 گروه نمایشی در استان همدان، افزود: این هنرمندان سالانه 90 کار هنری را تولید می‌کنند.

وی ابراز داشت: در سال‌ گذشته هنرمندان بیش از یک‌هزار و 200 اجرا در عرصه هنر تئاتر را داشته‌اند که در 13 سالن به روی صحنه رفته است.

بیات در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان عنوان داشت: در راستای ارج نهادن به پیشکسوتان هنر و کشف استعدادهای هنرمندان این عرصه و همچنین تولید آثار فاخر در راستای مقابله با تهاجم فرهنگ غرب این جشنواره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه  فراخوان بیست و پنجمین تئاتر استان جشنواره از دهم اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر استان منتشر شد گفت: در این زمینه 20 اثر هنری تا پایان مهلت به دبیرخانه جشنواره رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در این دوره جشنواره  شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، رزن، کبودراهنگ و بهار آثار خود را ارسال کردند.

وی یادآور شد: بعد از ارزیابی‌های انجام گرفته 10 گروه نمایشی به جشنواره راه یافتند که هشت گروه در بخش مسابقه و دو گروه نمایشی در بخش جنبی انتخاب شدند.

بیات ضمن تقدیر از برگزاری مطلوب جشنواره گفت: امیدواریم بتوانیم حمایت‌های خود را از هنرمندان در همه عرصه‌های هنری استان داشته باشیم.

انتهای پیام/89013/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول