اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان خبر داد

راهیابی 4 طرح دانش‌آموزی از تویسرکان به جشنواره کشوری نانو

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان از پذیرفته شدن چهار طرح پژوهشی نانوتکنولوژی دانش‌آموزان پژوهش‌سرای تویسرکان در ششمین جشنواره کشوری فناوری نانو خبر داد.

راهیابی 4 طرح دانش‌آموزی از تویسرکان به جشنواره کشوری نانو

علی بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، سال فعالیت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رضی این شهرستان را سال 83 عنوان کرد و اظهار داشت: پژوهش‌سرای رضی تویسرکان در بین پژوهش‌سراهای کشور رتبه چهارم را دارد.

وی ادامه داد: پژوهش‌سرای رضی با برنامه زمان‌بندی کارشناسانه در قالب یک طرح اصولی برای شکوفا کردن خلاقیت نیروهای توانمند دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی شهر و روستا فعال است.

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان متذکر شد: انجمن‌های ادبی، فیزیک، زیست و رباتیک در پژوهش‌سرای رضی فعال است و در این زمینه‌ آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی، یکی از برنامه‌های بنیانی این مرکز را شناسایی استعداد نیروی انسانی دانش‌آموزی دانست و تأکید کرد: هدایت ایده‌ها و افکار نوآورانه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این پژوهش‌سرا به منظور تربیت مدیران کارآمد در عرصه‌های مختلف علمی و مدیریتی، بخشی از برنامه این مرکز محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: پژوهش‌سرای رضی در قالب جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی، المپیاد نانو و... با تحقیق و پژوهش‌های گسترده نخبگان نوجوان و جوان تویسرکانی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده‌اند.

وی با اشاره به پذیرفته شدن چهار طرح پژوهشی دانش‌آموزان تویسرکان به ششمین مسابقات جشنواره کشوری فناوری نانو، اذعان کرد: 44 طرح در جشنواره فناوری نانو از شهرهای تهران، البرز، اصفهان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، سمنان، همدان و کرمان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان یادآور شد: با مشاوره کارشناسان و دانش‌آموزان عضو انجمن نانوتکنولوژی، پژوهش‌سرای رضی پنج طرح به مرحله استانی ارائه داد که در نهایت چهار پژوهش به این جشنواره راه یافت.

وی در ادامه افزود: طرح‌های امیر‌حسین اسماعیل‌بیگی، فاطمه خاقانی، فاطمه الوندی، حمیدرضا الوندی، مهدی جهانگیری و مجتبی کزازی در سه گروه سنتز مواد، آموزشی و کاربردی در این جشنواره داوری می‌شوند.

بیات، نمایش عروسکی زکریای رازی و نانو کیمیایی عصر حاضر، وایت برد و تابلو‌پاک‌کن نانویی، طرح بکارگیری نانو رس‌ها در صیقل‌کاری سطوح گسل‌ها با هدف کاهش میزان خطرپذیری و سنتز نانو مواد را طرح‌های برگزیده تویسرکان در ششمین جشنواره فناوری نانو عنوان کرد.

وی در پایان اضافه کرد: طرح‌های راه یافته به ششمین جشنواره کشوری فناوری نانو در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از 13 تا 17 مهرماه ارائه و سپس طرح‌های برتر معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول