اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب رتبه برتر

قصه‌گوی خوزستانی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی درخشید

قصه گوی خوزستانی در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی اصفهان به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

قصه‌گوی خوزستانی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی درخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، رویا بهادری مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با قصه‌ «معجزه‌ نخلستان» رتبه برتر بخش آزاد چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی را به خود اختصاص داد.

همچنین در این بخش محمد علی قنبری فرد با قصه‌ «چاووشی» از استان اصفهان و محمود محمدی با قصه‌ «مسافر غریب» از استان مرکزی دیگر برگزیدگان این بخش بودند.

بر اساس این گزارش هیئت داوران این جشنواره متشکل از اسدالله شکرانه، ملک چیذری و منیژه خانی در بخش مربیان به ترتیب حروف الفبای استان‌ها، مریم امینی با قصه‌ی برنج لنجان از اصفهان، ساغر لطفی‌نژاد با قصه‌ زائر از تهران، وحید خسروی با قصه‌ مسجد گوهرشاد از استان کرمانشاه و هیوا ملکی با قصه‌ دریا از استان کردستان به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

در بخش قصه‌گویان نوجوان و قصه‌گویان بین‌المللی تمام کسانی که به مرحله‌ نهایی راه یافته‌اند به عنوان برگزیده، جوایز خود را دریافت کردند.

داوران جشنواره در بیانیه‌ خود آورده‌اند جشنواره قصه‌گویی رضوی، فرصت مغتنمی است تا بخش بزرگی از باورهای مردم ایران و جغرافیای شهادت حضرت امام رضا (ع) با تمام حوادث و اتفاقات و رویدادها و باورهایی که در ذهن و زبان و قلب مردم جای دارد بازگو شود، به قصه درآید و در گوش و جان کسانی بنشیند که مشتاق گسترش فرهنگ رضوی هستند.

آن‌ها معتقدند که قصه‌های دینی دست‌مایه‌ای است که بی‌تردید می‌تواند در بازآفرینی‌ها و بازنویسی‌ها به خلق قصه‌هایی بیانجامد که در زبان نوشتاری، خواننده را به عمق باورها، احساس‌ها و عواطف و اندیشمندی بکشاند و در زبان گفتاری، شنونده را همراه با راوی به ریشه‌ها و بنیان‌های فکری و عاطفی نزدیک کند.

شناخت جایگاه احساس و عاطفه با گستردگی آن در نقل حوادث دینی و تاکید بر منبع شناسی و رعایت امانت‌داری از منابع از نظر زبان و اندیشه از جمله توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان در جشنواره بود.

انتهای پیام/72001/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول