اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد قرآن استان همدان مطرح کرد

قرآن و عترت بهترین کارشناسان زندگی/ لزوم جاری‌سازی مفاهیم قرآنی در جامعه

مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: از آن جا که مردم امروز، کارشناس و متخصص‌محور هستند بنابراین قرآن و عترت به عنوان بالاترین کارشناس باید در زندگی مردم حضور داشته باشد.

قرآن و عترت بهترین کارشناسان زندگی/ لزوم جاری‌سازی مفاهیم قرآنی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، جواد صدیق پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان بهار در مرکز قرآنی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر انس و الفت بیش از پیش با فضای بهاری قرآن اذعان داشت: همه باید تلاش کنیم تا با رعایت نکات اخلاقی اشاره شده در قرآن به پایبندی اصول دینی و قرآنی در زندگی خود جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: قرآن جامع‌ترین قانون برای تعالی بشریت است و ما می‌توانیم با خواندن، شنیدن، دل‌سپردن و عمل‌کردن به آن در زندگی خود بهره‌ها برگیریم.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با تأکید بر اینکه ما نباید صرفاً به حفظ آیات الهی بسنده کنیم، افزود: حافظان و قاریان قرآن باید به مفهوم آیات و تفسیر آن توجه بیشتری داشته و در آن تدبر کنند.

وی اظهار کرد: از آن جا که مردم امروز، کارشناس و متخصص‌محور هستند بنابراین قرآن و عترت به عنوان بالاترین کارشناس باید در زندگی مردم حضور داشته باشد.

صدیق با بیان اینکه تلاوت قرآن وصیت نورانی پیامبر اکرم(ص) است گفت: باید به تلاوت قرآن بپردازیم تا از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها نجات پیدا کنیم.

سپس امام جمعه بهار گفت: قرآن باب معرفت خدا است، هر کس می‌خواهد از خودبینی و بزرگ‌بینی به دور باشد باید سراغ قرآن این کتاب روشن الهی برود و از او مدد گیرد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا با تأکید بر اینکه قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است، گفت: قرآن در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.

وی با اشاره به دلایل مهجوریت قرآن در جامعه امروز، گفت: فراموش کردن مفاهیم و معارف قرآن کریم و غفلت از آنها، باعث شده که مردم به دستورها و پیام‎های راه‎گشا و هدایت‎گر این کتاب مقدس توجه نکنند و فرهنگ قرآن در میان مردم به دست فراموشی سپرده شود.

 امام جمعه بهار خاطرنشان کرد: نخستین قدم برای پررنگ ‌شدن قرآن و عترت اعتمادسازی نسبت به کلام خدا و اهل بیت(ع) است که به عنوان کارشناس عالم هستی پویا و زنده‌اند.

وی ترویج فرهنگ تدبر و تفکر را از گام‌های احیای قرآن و عترت ذکر کرد و افزود: باید فرهنگ تدبر در قرآن ترویج شود. 

حاتم‌نیا عمل به قرآن، اطاعت از نسخه‌های آسمانی و دفاع از قرآن را از دیگر گام‌هایی ذکر کرد که در احیای قرآن و اهل بیت(ع) تأثیرگذار است.

وی آشنایی با قرآن و انس گرفتن با آیات الهی را راه سعادت دنیا و آخرت دانست و عنوان کرد: آشنا کردن نوجوانان و جوانان با قرآن کریم در مرحله نخست باید از خانواده‌ها و از همان دوران کودکی با تلاش و کمک پدران و مادران انجام شود و پس از آن، مدارس و آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه بر عهده دارند.

در پایان 23 نفر از فعالان قرآنی تجلیل شدند.

انتهای پیام/2499/40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول