اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد

400 هزار دانش‌آموز فارسی ورودی‌ ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اول مهر امسال 400 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی تحصیلات خود را آغاز می‌کنند.

400 هزار دانش‌آموز فارسی ورودی‌ ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نزدیک به پنج درصد رشد در تعداد دانش‌آموزان اول ابتدایی داشته‌ایم و تاکنون 396 هزار نفر در مدارس فارس ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی، امسال در مقطع اول متوسطه 118 هزار دانش‌آموز، در مقطع متوسطه عمومی 135 هزار دانش‌آموز، هنرستان فنی 11 هزار هنرجو، مدارس بازرگانی و حرفه‌ای 5 هزار دانش‌آموز، کشاورزی 366 دانش‌آموز و در مدارس کار و دانش 22 هزار دانش‌آموز در استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در مجموع در فارس 689 هزار دانش‌آموز در سامانه ستاد نام‌نویسی کرده‌اند که شماری از ثبت‌نامی‌ها هنوز وارد این سامانه نشده‌اند.

روزی‌طلب اضافه کرد: دانش‌آموزان استان فارس امسال سال تحصیلی جدید را در 40 هزار کلاس درس آغاز می‌کنند.

وی افزود: در استان فارس تاکنون 500 مدرسه در مقطع متوسطه، 700 مدرسه ابتدایی و 430 مدرسه راهنمایی هوشمند شده است.

* انتقال معلمان قاعده‌مند شده است

روزی‌طلب در مورد نقل و انتقال معلمان و شرایط آن ابراز داشت: معلمان در ابتدای استخدام تعهد می‌دهند که هر جا آموزش و پرورش نیاز داشته باشد، مشغول به کار شوند و حتی در ابتدای استخدام افراد عنوان می‌کنند که در هر کجای کشور حاضر به تدریس هستند.

وی اضافه کرد: پس از استخدام در مواردی دیده شده که معلم مشکلات خود را پیش کشیده و عنوان می‌کند که باید در محل یا شهر دیگری خدمت کند.

روزی‌طلب ادامه داد: با توجه به آن که حقوقی که به معلمان پرداخت می‌شود برای آن است که کلاسی بی‌معلم نماند در صورتی که کسی استخدام شده و حاضر به حضور در کلاسی نباشد نقض غرض شده و هزینه بیهوده انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: برخی گمان می‌کنند به خاطر اینکه آموزش و پرورش در تمام شهرها و نقاط وجود دارد هر جا بخواهند می‌توانند مشغول به تدریس شوند در حالی که بسیاری از افراد تنها برای همان محلی که در ابتدا علامت زده‌اند استخدام شده و در جای دیگر نیازی به آنان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: از طرفی ما علاقمند هستیم که معلمان با آرامش فکر و بدون نگرانی کار خود را انجام دهند و از این رو هر جا امکان کمک به موردی باشد آن را به صورت قاعده در آورده و اجازه می‌دهیم افراد بنابر امتیازات مشمول آن قاعده شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما معلمانی داریم که پس از 26 سال تدریس در یک نقطه مشمول نقل و انتقال شده‌اند و مسلم است که افرادی با سوابق چند ساله نمی‌توانند از این موضوع استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: امسال در سطح استان فارس 4 هزار نقل و انتقال داشتیم که بیش از 2 هزار مورد آن قطعی و مابقی موقت بوده و از این موارد، انتقال خارج از استان حدود 459 نفر و انتقال داخل استان حدود 348 نفر بوده است.

* 97 درصد بودجه آموزش و پرورش جاری است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 97 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود.

وی افزود: در استان فارس ماهانه 98 میلیارد تومان حقوق پرداختی به کارمندان و معلمان آموزش و پرورش است.

به گفته روزی‌طلب، چهار سال پیش حقوق متوسط معلمان 800 هزار تومان بود اما متوسط حقوق اکنون به یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/2448/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول