اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ترکمانچای

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ترکمانچای میانه خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ترکمانچای

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی عسگری بعد از ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ترکمانچای شهرستان میانه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی وظیفه خود می‌‌داند که به عنوان عضو کوچکی از این جامعه بتواند با تکیه بر توانمندی‌های خود و بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های علمی و اجرایی استان، زمینه شکل‌گیری و توانمندسازی صنایع کوچک و همچنین ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را دنبال کرده و با توسعه همکاری‌های خود با ذینفعان نقش خود را در توسعه صنایع کوچک و حمایت همه جانبه از استقرار صنایع در استان فراهم کند.

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: این نامگذاری‌‌ها در واقع یک نشانه‌‌گذاری و سیاست‌گذاری محسوب می‌‌شود که با توجه به شرایط کنونی کشور نشان دهنده اهمیت مبحث تولید و صیانت از سرمایه‌‌های داخلی برای رشد و توسعه کشور است، اما رسیدن به این هدف مهم و متعالی مستلزم ملزوماتی است و نیازمند توجه جدی و همه جانبه در عرصه حمایت از فعالیت‌های اقتصادی است.

عسگری مساحت کل شهرک‌ صنعتی ترکمانچای را 90 هکتار اعلام کرد و افزود: مساحت صنعتی این شهرک 61.37 هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی تعداد قطعات صنعتی این شهرک را 197 قطعه اعلام کرد و افزود: شهرک صنعتی ترکمانچای در هفت زون صنعتی غذایی، فلزی، شیمیایی، برق، کانی، نساجی و سلولزی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری 2 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و داخلی برای اجرا و احداث شهرک‌ صنعتی ترکمانچای اختصاص یافته است.

عسگری خاطرنشان کرد: شهرک‌ صنعتی ترکمانچای میانه برای 2 هزار و 80 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرک را 924 میلیارد ریال پیش بینی کرد و گفت: اگر در تامین اعتبارات اختصاص یافته مشکلی پیش نیاید، شهرک صنعتی ترکمانچای شهریور 93 قابل بهره‌برداری خواهد بود.

نقش شهرک‌های صنعتی به عنوان یک کاتالیزور در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد توسعه صنایع

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد در آینده از طریق شهرک‌های صنعتی یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار کرد: نقش شهرک‌های صنعتی به عنوان یک کاتالیزور در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد توسعه صنایع در حال ظهور بر هیچ کس پوشیده نیست.

عسگری تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی به عنوان بازوی استراتژیک دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان ستون رشد و توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوند، اگر چه نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد شهرک‌های صنعتی کاملا شفاف است ولی سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید ابزارهای حمایتی خود را به‌کار گیرند و روند ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی را تسریع بخشند.

براساس این گزارش، در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ترکمانچای میانه نمایندگان میانه، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام/60002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول