غلامرضا بهروان که برای نظارت بر برگزاری دیدار تیمهای سپاهان و پرسپولیس در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال به اصفهان سفر کرده بود، در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مواردی را که کارشناسان داوری میگویند به کمیته داوران انعکاس میدهیم و کمیته داوران نیز در مورد اتفاقات داوریها مستقل بوده و باید خودش در زمینه اشتباهات داوری پاسخگو باشد.
وی تصریح کرد: داوریها یک ناظر دارد و تنها کمیته داوران باید پاسخگوی داوریها باشد.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که بحثهایی از سوی پرسپولیسیها در مورد رد و بدل شدن شماره حساب میان داوران با برخی افراد برای درآوردن نتیجه به سود سپاهان مطرح میشود و نظر شما در این مورد چیست افزود: هر فردی که این مسائل را مطرح میکند باید مستنداتش را نیز ارائه دهد و اطمینان داشته باشید ما پیگیری میکنیم.
*پرسپولیسیها مستندات ارائه کنند
وی با بیان اینکه پرسپولیسیها هر صحبتی در مورد داوران دارند باید مستنداتشان را نیز ارائه کنند، ادامه داد: ما اطلاعات کوچک را نیز پیگیری کردیم، کلیگویی شائبه ایجاد میکند و کسی هم اگر ادعایی در خصوص خریده شدن داوران دارد مستنداتش را ارائه دهد اطمینان داشته باشید پیگیری میکنیم.
بهروان تاکید کرد: تمام تلاشمان را کرده بودیم تا یک بازی خوب را از دو تیم سپاهان و پرسپولیس شاهد باشیم و در همین خصوص هم برنامهریزی کرده بودیم و انتقادی هم اگر باشد میپذیریم.
این مسئول تصریح کرد: کمیته داوران در مورد حواشی داوری ایجاد شده در بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس باید پاسخگو باشد و این واقعیت است نه اینکه پنهان بشوند.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا فحاشیهای طرفداران پرسپولیس در بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس پیگیری میشود یا خیر اضافه کرد: به طور صد در صد این اتفاق را پیگیری میکنیم و دقایق این فحاشیها را نوشته و گزارش آنرا نیز دادیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال کسر امتیاز از پرسپولیس هم وجود دارد یا خیر تاکید کرد: این مسائل و تنبیه و تشویق تیمها مربوط به کمیته انضباطی است.
*کدام باشگاه برای تماشاگران دوره گذاشته است؟!
بهروان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کسر امتیاز از تیمها کار درستی است یا خیر گفت: کسر امتیاز یکی از راههای مقابله با ناهنجاریهای موجود در فوتبال ایران است اما به عقیده من ما باید فرهنگ سازی کنیم و این تنها به عهده باشگاه نیست، باید دید یک تماشاچی در چه جاهایی آموزش دیده است.
وی ادامه داد: باشگاهها در این قضایا به آن صورت کار فرهنگی انجام ندادهاند و در این مورد تنها باشگاهها هم دخیل نیستند، مقوله فرهنگ به مدرسه، دانشگاه، محله، خانواده، رسانه و مسجد باز میگردد، بنابراین همه باید این اراده را داشته باشند و همه یک خانواده هستیم و باید کمک کنیم به تماشاگرانی که عصبی میشوند و کانون هواداران نیز نباید تنها کارش ساماندهی تماشاگران باشد.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: کدام باشگاه برای تماشاگران 4 جلسه کلاس در این راستا گذاشته است که توقع بهبود رفتارها را داشته باشیم.
انتهای پیام/63020/ل30/ژ1001