اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد

برخورد جدی با هنجارشکنان همزمان با آغاز سال تحصیلی در کردستان

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از برخورد جدی با هنجارشکنان همزان با آغاز تحصیلی در این استان خبر داد.

برخورد جدی با هنجارشکنان همزمان با آغاز سال تحصیلی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر آژنگ پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان متولی و تامین کننده نظم و امنیت با بهره‌گیری از جامعه حاکمیت و احاد جامعه در راستای انجام رسالت‌هایش به بهترین شکل عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: تامین امنیت بیش از 270 هزار دانش‌آموز و جامعه دانشجویی استان از جمله وظایف نیروی انتظامی است که برای تحقق این مهم در سه حوزه وارد و برنامه‌ریزی کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان افزود: تامین امنیت این تعداد دانش‌آموز نیازمند برنامه‌ریزی مدون و پایداری است که باید در طول سال تحصیلی اجرا شود.

آژنگ با بیان اینکه نیروی انتظامی استان به منظور تحقق این مهم در سه محور مختلف برنامه‌ریزی کرده است، گفت: جلسات متعددی در همین راستا با مسئولین ذیربط برگزار و ساز و کارهای لازم برای تامین امنیت دانش اموزان و دانشجویان اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: تامین امنیت اخلاقی دومین محور مورد توجه نیروی انتظامی در این طرح است که با استقرار گشت‌ها در مسیر تردد دانش‌آموزان و برخورد با هنجارشکنان در سطح استان انجام می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محورهای نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت در سال تحصیلی جدید توجه به حوزه ترافیکی است که با توجه به وضعیت موجود خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته آژنگ، تدوین طرح ترافیکی و استقرار نیروهای راهور در چهار راه‌ها از جمله اقدامات نیروی انتظامی استان در این حوزه است.

وی از برگزاری جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط به ویژه آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: در راستای ایمن‌سازی جلو درب برخی از مدارس در استان اقدامات لازم صورت گرفته و تعدادی مدارس دیگر هم در دستور کار است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان سرویس‌های مدارس، موظف کردن مدیران مدارس به استفاده از خودروهای سالم و توجه بیش از پیش به همیاران پلیس از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در این راستا است.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی رانندگان به دستورات همیاران پلیس جریمه و نمره منفی خواهد داشت تصریح کرد: در مرکز استان برای رانندگانی که به دستورات همیاران پلیس توجه نکنند 5 نمره منفی و 50 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی کردستان ، رانندگانی که به دستورات همیاران پلیس در شهرستان‌های بی‌توجهی کنند نیز 3 نمره منفی و 40 هزار تومان جریمه می‌شوند.

آژنگ حوزه فرهنگی را سومین محورهای مورد توجه نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت دانش‌آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: معتقدیم هر چه در این حوزه کار شود کار نیروی انتظامی راحت‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به صورت جدی به این بخش ورود پیدا کرده و اقدامات قابل توجهی نیز انجام داده است.

به گفته وی، شرکت در جلسات متعدد اولیا و مربیان، برگزاری جلسات آموزش‌های همگانی، انجام اقدامات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان، توزیع بروشور با موضوع‌های مختلف و ایجاد نمایشگاه‌های مختلف در فضای مجازی از جمله اقدامات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کردستان در راستای تامین امنیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان است.

وی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سوار کردن بیش از ظرفیت سرویس‌های مدارس و برخورد با این قضیه اظهار کرد: در این راستا چاره‌اندیشی‌های لازم اندیشیده شده و در صورت دیدن چنین موارد با جدیت با راننده متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول