اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از هیا‌هوی دانش‌آموزان در بازار‌های اصفهان

باز هم ماه مهر،بوی ماه مدرسه

تابستان با هیاهوی دانش‌آموزان در بازار‌های شهر برای خرید لوازم مدرسه روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند تا با آمدن پاییز روز‌های پر‌شور و هیجان درس و مدرس برای دانش‌آموزان آغاز شود.

باز هم ماه مهر،بوی ماه مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تابستان رو به پایان است و چند روز بیشتر به آغاز ماه مهر و امید باقی نمانده است، شهر پر شده از هیاهو و همهمه دانش‌آموزان برای خرید کیف، کتاب، کفش، دفتر، مداد و پاک‌کن و نو شدن برای آغاز فصلی تازه تا دوباره صدای زنگ‌های مدرسه برای صف کشیدن دانش‌آموزان در حیاط‌‌‌‌های مدارس به صدا درآید، دانش‌آموزان روز‌های پایانی شهریور را با ثانیه‌شماری برای آغاز ماه مهر می‌گذرانند و هر روز خود را برای نشستن بر روی نیمکت‌های کلاس آماده‌تر می‌کنند. بوی مدرسه با آغاز فصل پاییز در سطح شهر‌ها و میان دانش‌آموزان امروز و دیروز زنده می‌شود، دانش‌آموزان امروز با آغاز فصل پاییز وارد فصل تازه‌ای از زندگی خود می‌شوند تا این فصل مقدمه‌ای برای رقم خوردن آینده آنها باشد، با آغاز فصل مهر و ماه فضای مدرسه از شور، هیاهو و هیجان دانش‌آموزان پر می‌شود و این دانش‌آموزان با نشستن بر سر کلاس درس معلمانی از جنس آینه برای برافراشتن پرچم علم و آگاهی تلاش می‌کنند.

*‌ تحصیل 800هزار دانش‌آموز اصفهانی در سال جدید تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کاروان آموزش و پرورش استان در روز نخست مهر ماه امسال فعالیت خود را با حدود 800 هزار دانش‌آموز آغاز می‌کند، گفت: این دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی در حدود 7 هزار مدرسه و بیش از 26 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل می‌شوند.

سید مجید عاملیان با اشاره به ثبت‌نام بیش از 700 هزار دانش‌آموز برای تحصیل در پایه نخست ابتدایی در مدارس موجود در سطح استان اظهار کرد: حدود 53 هزار نیز به عنوان ورودی‌های اول متوسطه با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در سال تحصیلی جدید بیش از 55 هزار دانش‌آموز در سطح استان در پایه اول متوسطه دوم تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: پایه ششم ابتدایی حساسیت ویژه‌ای دارد و در سال تحصیلی جدید حدود 63 هزار دانش‌آموز در پایه ششم ابتدایی تحصیل می‌کنند.

*‌ بیش از 95 درصد کتب درسی دانش‌آموزان اصفهانی توزیع شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه توزیع کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی با آموزش و پرورش است و در دوره اول متوسطه اول و دوم کتاب‌فروشی‌ها باید نسبت به توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام کنند، تصریح کرد: بیش از 95 درصد کتب درسی در دوره ابتدایی در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تا هفته آینده تمام کتب درسی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود، ادامه داد: توزیع کتاب در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به دلیل مشخص نبودن تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نامی با تأخیر صورت بگیرد و تمام خانواده‌ها برای خرید کتاب فرزندان خود در دوره‌های مختلف تحصیلی باید به قیمت پشت جلد کتاب توجه کنند.

عاملیان تاکید کرد: آموزش و پرورش استان با وجود تمام کمبود‌ها و مشکلات مالی در راستای کتاب‌های جدید‌التألیف و آموزش‌های مربوط به این دوره‌ها اقدامات جدی و خوبی را انجام داده است.

*‌ آموزش کتب جدید‌التألیف به 2600 آموزگار اصفهانی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوره‌های آموزشی کتاب‌های جدید‌التألیف یا در تمام نواحی آموزشی استان برگزار شده است و یا این دوره‌ها در تمام مراحل پایانی قرار دارد، افزود: 2 هزار و 600 آموزگار در سطح استان در راستای کتب جدید‌التألیف آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و  پرورش استان اصفهان به وضعیت فضای آموزشی استان در سال جدید تحصیلی اشاره کرد و گفت: بررسی‌های صورت گرفته در استان حاکی از این است که در سال تحصیلی جدید در زمینه فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز در مدارس استان با مشکلی مواجه نیستیم.

*‌ افزایش 17،5 درصدی نرخ سرویس مدارس در استان اصفهان

وی با بیان اینکه در بحث ساماندهی حمل و نقل و سرویس‌های مدارس از مرداد ماه امسال بخشنامه‌هایی به مدارس استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 50 شرکت حمل و نقلی به حدود 70 هزار دانش‌آموز در شهر اصفهان سرویس‌دهی می‌کند و در سال تحصیلی جدید نرخ سرویس‌های مدارس نسبت به سال گذشته 17،5 درصد افزایش یافته است.

عاملیان با تاکید بر اینکه از ماه‌های گذشته ستادی در استان در زمینه فعالیت مدارس راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مسائل مربوط به بازگشایی مدارس مورد به مورد در این ستاد رصد و بررسی شده است و 31 شهریور ماه امسال روز غنچه‌ها، شکوفه‌ها و روز جوانه‌ها در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار آماده‌سازی مدارس صفر  بوده و در سال تحصیلی گذشته اعتباری از سوی دولت به این موضوع اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تحصیل دانش‌آموزان در مدارس رایگان بوده، اما در کنار این موضوع این قانون اجازه داده است که از دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارسی مانند مدارس غیر‌انتفاعی، غیر‌دولتی، تیز‌هوشان، شاهد و مدارس هیئت امنایی شهریه دریافت شود.

*‌ کیف و لوازم‌التحریر با نماد‌های بومی و اسلامی خریداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هر ساله دانش‌آموزان برای خرید کیف و لوازم‌التحریر ذوق و شوق خاصی دارند و به این دلیل بازار‌های شهر با حجم بالایی از دانش‌آموزان مواجه می‌شود، البته امسال تأکیدات بسیاری برای خرید کیف و لوازم‌التحریر با نماد‌های بومی و اسلامی شده است، اما هنوز در بازار‌ها و مغازه‌های موجود در سطح شهر کیف و لوازم‌التحریر با نماد‌های غیر‌بومی نیز وجود دارد و امیدواریم دانش‌آموزان و خانواده‌ها در زمان خرید وسایل موردنیاز خود برای مدرسه به نماد‌های بومی و اسلامی توجه کنند.

*‌ اجرای طرح فرهنگی ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر در اصفهان

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طرح فرهنگی ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر در مدارس موجود در سطح استان اجرا شده است، گفت: جلوگیری از بروز هنجار‌های تربیتی بین دانش‌آموزان و توجه ویژه به مسائل تربیتی این افراد از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان باید متناسب با شاخصه‌های ملی باشد، اضافه کرد: طرح فرهنگی ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر در مدارس موجود در سطح استان به منظور  توجه خانواده‌ها به خرید کیف و لوازم‌التحریر متناسب با شاخصه‌های ملی اجرا شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این طرح با محوریت دوره ابتدایی و پیش‌دبستانی در سطح مدارس اجرا می‌شود و اجرای جدی طرح فرهنگی ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر در سطح مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های امسال آموزش و پرورش در استان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از اردیبهشت ماه امسال به ادارات و نواحی آموزش و پرورش استان ابلاغ شده است، ادامه داد: این طرح به صورت توصیه‌ای در سطح مدارس اجرا می‌شود و خانواده‌ها باید از خرید و تهیه کیف و لوازم‌التحریر با شاخصه‌های غربی خود‌داری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز دانش‌آموزان برای خرید لوازم‌التحریر و کیف و لباس مورد نیاز خود با افزایش قیمت‌ها مواجه هستند و  ارائه و عرضه لوازم‌التحریر با در نظر گرفتن تخفیف در بازار‌های روز و نمایشگاه‌های پاییزه تا حدودی به جیب و اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند.

*عرضه لوازم‌التحریر در بازارهای روز کوثر با تخفیف 10 الی 30 درصدی

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: لوازم‌التحریر و کلیه اقلام مصرفی شهروندان با تخفیف 10 الی 30 درصدی در تمام بازارهای روز شهرداری اصفهان ارائه می‌شود.

سید رضا حکیم فعال با بیان اینکه طبق برنامه ریزی سالیانه، لوازم‌التحریر و سایر اقلام مصرفی شهروندان با 10 الی 30 تخفیف در بازارهای روز کوثر به فروش می‌رسد، افزود: ساعت کار بازارهای روز شهرداری اصفهان از ساعت8:30 صبح تا 9:30 شب است.

*‌ بازار‌های روز کوثر اصفهان افزایش می‌یابد

وی با تاکید بر اینکه تمام مایحتاج سبد کالا در این بازارها از مواد پروتئینی تا خوار و بار عرضه می‌شود و بازارهای روز افزایش رضایت مردم را در برداشته داشته و با استقبال شهروندان روبه رو شده است، یاد‌آور شد: به منظور مشتری مداری و تکریم مشتری تعداد بازارهای زنجیره‌ای کوثر را به 42 بازار افزایش می‌دهیم به گونه‌ای که در هر منطقه 3 بازار روز کوثر احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهر اصفهان برای پذیرایی از ماه مهر و محبت، فصل پاییز و شور و هیجان کودکانه دانش‌‌آموزان آماده شده است تا با آغاز پاییز و برگ‌ریزان پاییزی دانش‌آموزان با قهقهه‌های خود مسیر خانه تا مدرسه را دست در دست همکلاسی‌های خود با صدای خش، خش برگ‌های پاییزی طی کنند.

-----------------------------

گزارش از: پروین احمدی

------------------------------

انتهای پیام/63004/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول