اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش چالوس:

کلاس‌های پایه ششم مدارس چالوس هوشمندسازی شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش چالوس گفت: هوشمندسازی تمام کلاس‌های پایه ششم و 90 درصد کلاس‌های پایه اول متوسطه انجام شده است.

کلاس‌های پایه ششم مدارس چالوس هوشمندسازی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محمدصادق فرزیب صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: آموزش و پرورش عامل رشد و تحول اساسی جامعه است.

وی گفت: این نهاد در انتقال ارزش‌ها، هنجار‌ها، مهارت‌های زندگی و رشد فضایل اخلاقی نقش کلیدی و محوری دارد.

مدیر آموزش و پرورش چالوس ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه مولد کشور است و از جایگاه مهمی برخوردار است.

فرزیب تاکید کرد: با توجه به اهمیت و پیچیدگی حاکم بر فعالیت‌ها آموزش و پرورش اداره مطلوب آن کاملا وابسته به انجام فعالیت‌های دقیق، نظام‌مند، علمی و برنامه‌ریزی شده است.

مدیر آموزش و پرورش چالوس تاکید کرد: تلاش ما همواره بر این بوده که از شرایط و امکانات موجود حداکثر استفاده را برای رسیدن به اهداف مطلوب داشته باشیم.

وی بیان داشت: در راستای آموزش مفاهیم دینی، مذهبی و تربیتی در بین دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته اعزام روحانیون به مدارس سطح شهرستان برای برگزاری گفتمان دینی را داشتیم که از استقبال خوبی نیز برخوردار شد.

رئیس آموزش و پرورش چالوس ادامه داد: در طرح اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم در حوزه دانش‌آموزی و فرهنگیان از نظر کمی و کیفی در کشور وضعیت مطلوبی داشتیم.

فرزیب بیان داشت: تجلیل از حافظان قرآن کریم در دو مرحله و اهدای جوایز به آنان به ارزش 35 میلیون ریال از دیگر اقدامات این اداره در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: کسب 18 رتبه استانی و دو رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان شهرستان در مسابقات قرآنی از دیگر افتخارات آموزش و پرورش در این حوزه است.

مدیر آموزش و پرورش چالوس گفت: سه مدرسه قرآنی که رئیس هیئت امنای آن امام جمعه شهرستان چالوس است تشکیل شده و فعالیت‌های قرآنی در این مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود.

فرزیب بیان داشت: تقویت انس با قرآن، توسعه فرهنگ قرآنی، آشنایی با مفاهیم کلیدی، آموزش معارف قرآنی در زمینه طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در دو بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان از اهداف آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی است.

وی گفت: در حوزه فرهنگی و هنری نیز با حضور 8 هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان مسابقات مختلفی برگزار شد و دانش‌آموزان شهرستانی در مسابقات استانی و کشوری فرهنگی و هنری عناوین مختلفی کسب کردند.

فرزیب از تشکیل هیئت‌های مذهبی در مدارس شهرستان چالوس خبر داد و گفت: این هیئت‌ها در تمام مناسبت‌های مذهبی به اجرای مراسم با حضور دانش‌آموزان، معلمان و اولیا می‌پردازند.

رئیس اداره آموزش و پرورش چالوس در ادامه با بیان فعالیت‌های ورزشی حوزه دانش‌آموزی چالوس بیان داشت: در رشته دو و میدانی کسب رتبه دوم در بخش خواهران و رتبه اول در بخش برادران، حضور یکی از دانش‌آموزان در اردوی تیم ملی دو و میدانی دانش‌آموزی، کسب رتبه اول مسابقات تنیس روی میز و حضور در مسابقات کشوری و کسب مقام اول شنای استان از افتخارات حوزه ورزش دانش‌آموزی چالوس است.

وی گفت: در کنکور امسال شاهد کسب 32 رتبه زیر 3 هزار که از این تعداد 17 نفر رتبه زیر یک‌هزار داشتند بودیم و نسبت به سال‌های گذشته رشد را نشان می‌دهد.

فرزیب اضافه کرد: کسب رتبه برتر فیلم کوتاه در مسابقات فرهنگ نوجوان سالم در سطح استان و کشور از دیگر افتخارات دانش‌آموزان این شهرستان به شمار می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش چالوس با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس به اتمام رسیده و تمام دانش‌آموزان تعیین وضعیت شدند و ساماندهی کامل معلمان انجام گرفته است.

وی گفت: برای نخستین بار برنامه هفتگی کلاس‌ها قبل از فرارسیدن مهر به اطلاع معلمان و دانش‌آموزان رسیده تا نخستین روز مدرسه با فعالیت‌های آموزشی و پرورشی همراه باشد.

فرزیب بیان داشت: سه طرح مهم در شهریور ماه در مدارس شهرستان صورت گرفته که می‌توان از برگزاری شورای معلمان، همایش اولیا دانش‌آموزان و طرح مشارکت دانش‌آموزان در آراستگی فضای فیزیکی و مرتب کردن وسایل آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه و نمازخانه نام برد.

وی همچنین از توزیع یک‌هزار وسیله ورزشی در بین مدارس سطح شهرستان خبر داد و گفت: گروه ارزیاب پروژه مهر با حضور کارشناسان در سه مرحله از تمامی مدارس شهرستان صورت گرفته است.

فرزیب بیان داشت: تشکیل کلاس میان محتوا برای پایه‌های اول هر دوره، تشکیل کلاس ضمن خدمت برای معلمان پایه سوم ابتدایی و پایه اول ابتدایی، تشکیل کلاس‌های کارگروه آموزشی در خصوص تولید محتوای آموزش الکترونیکی از دیگر برنامه‌های این اداره قبل از آغاز سال تحصیلی بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش چالوس تصریح کرد: هوشمندسازی تمام کلاس‌های پایه ششم و 90 درصد کلاس‌های پایه اول متوسطه از اقدامات این اداره در حوزه هوشمندسازی مدارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول