اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد

بسکتبال رشته تخصصی کلاس هفتمی‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بسکتبال به عنوان رشته تخصصی کلاس‌ هفتمی‌ها از سال تحصیلی جدید در زنگ ورزش آموزش داده می‌شود.

بسکتبال رشته تخصصی کلاس هفتمی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ورزش بسکتبال در زنگ ورزش برای کلاس هفتمی‌ها آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور روحانیون در مدارس برای اقامه نماز جماعت عنوان کرد: از روحانیون و حوزه‌های علمیه استان کرمان می‌خواهیم که در زمینه اقامه نماز جماعت در مدارس با ما همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته برای توسعه و ارتقای فرهنگ قرآنی 98 مدرسه قرآنی رسمی در استان کرمان راه‌اندازی شد و مربیان این مدارس از بین حافظان و قاریان برجسته قرآن کریم جذب شدند.

شیخ‌بهایی از توجه به مدارس خاص، استعدادهای درخشان و نوابغ از سوی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد و افزود: توجه به بحث سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که در هر یک از پایه‌های تحصیلی ابتدایی یک رشته ورزشی تخصصی آموزش داده می‌شود، خاطر نشان کرد: از سال تحصیلی جدید ورزش بسکتبال در زنگ ورزش به کلاس هفتمی‌ها آموزش داده می‌شود تا پایه‌های ورزش قهرمانی را استحکام بخشیم.

این مسئول عنوان کرد: اطلاعات کامل اولیای دانش‌آموزان استان کرمان در سامانه الکترونیکی ثبت‌نام آموزش و پرورش ثبت و ضبط شده است تا با بهره‌گیری از این آمار برای ریشه‌کنی بی‌سوادی اقدام کنیم.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: به دنبال این امر هستیم که میزان بی‌سوادی که در استان کرمان کمتر از 6 درصد است را به صفر نزدیک کنیم.

وی عرضه لوازم‌التحریر دارای نمادهای فرهنگ غربی و آثار ضدفرهنگی را یکی از آسیب‌هایی دانست که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و از والدین خواست تا از خرید این لوازم‌التحریر خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خواستار حضور مستمر والدین در مدارس شد و گفت: حضور پدر و مادر در مدرسه موجب می‌شود که امر تعلیم و تربیت به نتیجه بهتری برسد.

شیخ‌بهایی از کسب مدال طلای المپیاد زیست‌شناسی توسط یکی از دانش‌آموزان استان کرمان در سال‌جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان کرمانی به مدال‌های طلای کشوری طی سال‌جاری دست یافتند.

وی اظهار داشت: مراسم ویژه بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه و همچنین جشن شکوفه‌ها در روز 31 شهریورماه برای کلاس اولی‌ها در استان کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: روز بازگشایی مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حتی رئیس جمهور بعد از نواخته شدن زنگ مدرسه عازم سفر نیویورک می‌شود.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول