اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

کشاورزان از کشت بی‌رویه خودداری کنند

امام جمعه جیرفت گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنم از کشت بی‌ر‌ویه برخی محصولات کشاورزی پرهیز کنند تا دچار ضرر نشوند.

کشاورزان از کشت بی‌رویه خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه جیرفت با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: بی‌سابقه‌ترین جنگ از نظر طول و مدت زمان‌، جنگ ایران با عراق بوده است.

وی افزود: به همه کسانی که کمک کردند تا در این جنگ نابرابر پیروز شویم، تبریک می‌گوییم چرا که دفاع آن‌ها یک دفاع مقدس بوده است.

امام جمعه جیرفت با بیان این‌که ما جنگ‌افروز نبودیم بلکه رژیم بعثی جنگ را به ما تحمیل کردند و ما تنها دفاع کردیم، تصریح کرد: ما در این جنگ نابرابر از اسلام، انقلاب، ارزش‌ها و تمامیت ارضی خود دفاع کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس تمامی اقشار مردم از جمله دانش‌آموز‌، بازاری، کارگر، پیرمرد، نوجوان و حتی زنان نیز حضور داشته‌اند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این‌که در طول هشت سال دفاع مقدس تمام قدرت‌های دنیا دست در دست هم دادند تا بتوانند این ملت را بشکنند، اظهار داشت: ملت ایران در این دفاع ثابت کردند که سال‌ها می‌توانند در مقابل قدرت‌های زورگوی شرقی و غربی ایستادگی کنند.

عسکری با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و تبریک آن به همه معلمان و دانش‌آموزان اظهار داشت: تعلیم و تربیت ارزشمند‌ترین هدف همه انبیا بوده است.

وی با بیان این‌که امیدوارم همه معلمان و دانش‌آموزان در پیشبرد اعتلای ایران اسلامی موفق باشند، عنوان کرد: هر چه در راه تعلیم و تربیت هزینه شود از بین نمی‌رود و هر چه این تعلیم و تربیت درست انجام شود، جامعه سعادتمند می‌شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این‌که ایجاد جنگ‌ها نشانه تربیت غلط است، اظهار داشت: دفاع‌های شجاعانه نشان دهنده تربیت صحیح است.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان جیرفتی در آزمون کنکور سال‌جاری تصریح کرد: در زمینه درصد قبولی‌های کنکور امسال شهرستان جیرفت بعد از شهرستان کرمان رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است و همچنین در مسائل قرآنی جیرفتی‌ها ممتاز استان بوده‌اند.

عسکری با اشاره به آغاز فصل کشاورزی اظهار داشت: به کشاورزان توصیه می‌کنم از کشت بی‌‌رویه برخی محصولات کشاورزی پرهیز کنند تا دچار ضرر نشوند.

وی افزود: امسال خیلی از کشاورزان دنبال کشت پیاز هستند که باید مراقب باشند و حتماً نوع کشت خود را با نظر کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

عسکری با اشاره به این‌که کشاورزان به دنبال محصولاتی بروند که نیاز کشور است، اظهار داشت: کشاورزان کشت چند محصولی را در برنامه خود قرار دهند و به دنبال محصولات استراتژیک باشند.

خطیب جمعه جیرفت با توصیه به کشاورزان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود خاطر نشان کرد: به مسئولان مربوطه توصیه می‌کنم به کشاورزان آسیب‌دیده توجه کنند.

عسکری با بیان این‌که کشاورز هم نیاز به هدایت و حمایت دارد، تصریح کرد: کشاورزی جنوب کرمان صنعتی نشده است و اگر حمایت نشود دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/80003/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول