اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرج:

دفاع مقدس نشانه اقتدار ملت ایران است

امام جمعه کرج گفت: هشت سال دفاع مقدس ایمان و قدرت ملت ایران را به رخ شرق و غرب کشاند که نشانه اقتدار این ملت است.

دفاع مقدس نشانه اقتدار ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی خطیب جمعه کرج در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زمانی که ملت ایران حکومت ظالمانه و سرسپرده وقت را از کشور بیرون کردند، پایگاه غربی‌ها در منطقه خاورمیانه نیز از بین رفت و آن‌ها دیگر حکومتی دست‌نشانده در ایران نداشتند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل بیش از 40 کشور جهان از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی حمایت کرده و صدام تصور می‌کرد که می‌تواند با حمایت اروپا و آمریکا ظرف 3 روز ایران را تسخیر کند.

نماینده مردم استان‌های تهران و البرز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اما آن‌ها تصور نمی‌کردند که ملت ایران با اعتقاد و ایمانی راسخ و با دست‌های خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کرده و جنگ تحمیلی را به صحنه‌ای برای نشان دادن قدرت و اقتدار خود به جهانیان تبدیل کند.

کازرونی گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرمودند که ما در جنگ نه به کسی ظلم کردیم و نه ظلم را پذیرفتیم و 8 سال دفاع مقدس در حقیقت عرصه‌ای برای خودباوری و عزت ملت ایران بود.

* نسل جوان باید از شهدا و ایثارگران درس ایثار بیاموزد

وی تاکید کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی ملت ایران با ایمان و اعتقاد و قدرت و اقتداری که داشتند، حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن متجاوز تسلیم نکردند و امروز نسل جوان باید از شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس درس ایثار و فداکاری را بیاموزد.

خطیب جمعه شهرستان کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن مهر ماه و بازگشایی مدارس طی چند روز آینده گفت: امروز جوانان و نوجوانان باید بدانند که جهاد ما در عرصه علم‌آموزی است و از فرصتی که در اختیار دارند باید به بهترین شکل استفاده کنند.

کازرونی با تبریک این ایام به معلمان و فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: در روزهای نخست انقلاب اسلامی و طی هشت سال دفاع مقدس، سربازان رشید اسلام با ایثار جان و مال خود شرایطی را فراهم کردند که امروز جوانان و نوجوانان ما در آسایش و امنیت به کلاس‌ها رفته و علم بیاموزند.

کازرونی در پایان تاکید کرد: باید از این فرصت بهترین استفاده را کرده و با جهاد علمی به جنگ دشمنان امروز ایران اسلامی برویم.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول