اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران:

ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود را ثابت کرد

ائمه جمعه جنوب تهران بر وفاداری ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس تاکید کردند.

ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود را ثابت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام ساور علیا در خطبه‌های اول نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه خود و سایر مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از گام‌های بزرگی که علمای اخلاق برای رهروان این راه ذکر کرده‌اند محاسبه است.

امام جمعه جواد‌آباد ادامه داد: منظور از محاسبه این است که هر کس در پایان هر سال، ماه، هفته و یا در پایان هر روز به محاسبه کارهای خویش بپردازد و عملکرد خود را در زمینه خوبی‌ها و بدی‌ها به‌طور دقیق مورد محاسبه قرار دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: آیات زیادی از قرآن خبر از وجود نظم و حساب در مجموعه جهان آفرینش می‌دهد و انسان‌ها را به دقت و اندیشه در این نظم و حساب دعوت می‌کند و می‌فرماید «آسمان را برافراشت و میزان و قانون در آن گذاشت تا در میزان طغیان نکند و از سیر عدالت و حساب منحرف نشود».

علیا اضافه کرد:‌ مسئله حساب در قیامت به قدری روشن و آشکار است که انسان را در آن جا حسابرس خودش می‌سازند و به او گفته می‌شود نامه اعمالت را بخوان و رسول خدا (ص) نیز فرمودند «خویشتن را محاسبه کنید پیش از آن که به حساب شما برسند و خودتان را وزن کنید قبل از آن که شما را وزن کنند و ارزش خود را تعیین کنید پیش از آنکه ارزش شما را تعیین کنند و آماده برای عرضه بزرگ روز قیامت باشید».

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های ورامین و قرچک با اشاره به مناسبات هفته آینده بیان داشت: 31 شهریور سال 1359، آغاز جنگ تحمیلی عراق ضد ایران و اشغال شهرهای نوار مرزی، سومار، سوسنگرد، نفت‌شهر و دیگر شهر های مرزی از سوی عراق و آغاز دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: در این جنگ هشت ساله ملت ما ثابت کردند که در دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام و امام امت دفاع می‌کنند و تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند و به پیروزی رسیده‌اند و ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر جنگ سخت پیروز شده‌ایم ولی باید مواظب جنگ نرم استکبار جهانی باشیم و دراین جبهه هم به یاری خداوند متعال به پیروزی برسیم.

علیا در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: نخست اینکه خانواده‌های دانش‌آموزان به‌منظور نظارت بر فرزندان خود دقیق باشند، دوم اینکه معلمان متعهد باید توجه داشته باشند که این دانش‌آموزان امانتی می‌باشند که در اختیار آن‌ها قرار گرفته‌اند و در پایان اینکه خود دانش‌آموزان نیز مراقب اخلاق و رفتار خودشان باشند و بدانند که چه باید بکنند.

دفاع مقدس سند پرافتخار ایران اسلامی است

امام جمعه قرچک ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام و شهدا اظهار داشت: دفاع مقدس سندی پر افتخار و ماندگار برای ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی بر تبیین رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام برای نسل جوان عنوان کرد: همه مسئولان و غیور مردان ایران اسلامی باید جوانمردی‌های رزمندگان اسلام را به نسل جدید منتقل کنند.

انتهای پیام/2462/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول