اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت جمعه ایلام:

عزت و حکمت 2 جزو لاینفک نرمش قهرمانانه است

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: عزت و حکمت دو جزو لاینفک نرمش قهرمانانه است.

عزت و حکمت 2 جزو لاینفک نرمش قهرمانانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ حجت‌الاسلام وعد مراد‌بیگی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه ایلام اظهار داشت: دوران دفاع مقدس در زمانی رخ داد که جهان محکوم به تحمل سیستم اومانیست و مارکسیست بود و این سیستم حذف خداوند در متن دین و زندگی بشریت را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مردم ایران به رهبری امام (ره) امت انقلابی را تشکیل دادند که در واقع هدیه قرن حاضر به عالم بشریت بود و ارزش این انقلاب در سال‌های بعد برای دنیای کنونی و بشر مظلوم مشخص شد.

امام جمعه موقت ایلام اظهار داشت: دفاع مقدس برای مردم و نظام برکات فراوانی داشته که باید به این برکات پرداخته شود.

مراد‌بیگی تصریح کرد: نشان دادن قدرت ولایت و رهبری در اعماق دل مردم از مهمترین برکات دوران دفاع مقدس بود.

خطیب موقت جمعه ایلام اظهار کرد: بسیج شدن مردم در برابر دشمنان یکی از برکات دفاع مقدس بود که دشمن را به عقب وا داشت و همه تهدیدها و محاسبات دشمن را بی‌اساس کرد.

وی ادامه داد: دشمن در دوران دفاع مقدس متوجه شد که در محاسباتش اشتباه کرده و مردم حول ولایت و دین توانستند دشمن را شکست دهند.

خطیب جمعه موقت ایلام اضافه کرد: وجود نیروهای کارآمد، هوشمند و جوان با رویکرد نظامی در برابر دشمن سبب حیرت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

وی ادامه داد: ایجاد یأس و ناامیدی در اردوگاه دشمنان از دیگر برکات دفاع مقدس بود که فکر حمله به این کشور را در سرنپرورانند و این مسئله سبب افزایش اعتماد ملت به خود شد.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک این دیار به دشمنان واگذار نشد در حالی که در گذشته هرگاه جنگی روی می‌داد بخشی از این سرزمین به دشمنان واگذار می‌شد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس که همان فرهنگ ایثار و مقاومت است باید در قالب‌های مختلف از جمله قالب هنر به نسل جوان امروزی منتقل شود و این مهم باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اول مهر و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: در کشور چندین میلیون دانش‌آموز راهی مدارس و خانه‌های علمی خود می‌شوند.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: سند چشم‌انداز آموزش و پرورش نیز تدوین شده و مسئولان باید بر این اساس و به کار بستن آن پیشرفت‌های علمی را دنبال کنند.

مراد‌بیگی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه اشاره کرد‌ و افزود: معظم‌له، انقلابی ‌زیستن، انقلابی ماندن و ثبات قدم را از جلوه‌های زیبای سپاه پاسداران خواندند.

وی ادامه داد: این تشکیلات قوی بنیه هیچ بهانه‌ای نظیر بروز تغییرات در جهان و داخل آن را از مسیر اصلی خود منحرف نمی‌کند. کارنامه درخشان سپاه پاسداران برای همگان آشنا و مبرهن است.

خطیب موقت جمعه ایلام همچنین به سخنان مقام معظم رهبری درباره طرح نرمش قهرمانانه اشاره کرد و افزود: نرمش قهرمانانه همواره باید با عزت و حکمت همراه باشد.

وی ادامه داد: اگر نرمش قهرمانانه صورت پذیرد باید براساس عزت باشد و عزت هم به همراه خود حکمت را خواهد داشت. بنابراین نرمش قهرمانانه در سیاست‌ خارجی مبتنی بر عزت و حکمت است.

انتهای پیام/2246/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول