اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

زنگ بازگشایی مدارس در چرام نواخته می‌شود

رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: 31 شهریورماه زنگ بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در چرام نواخته می‌شود.

زنگ بازگشایی مدارس در چرام نواخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز محمدقلی جمالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز بازگشایی مدارس، اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی به حساب می‌آیند که در مقطع زمانی خاصی به عنوان ارزش مطرح شده و حال با گذشت زمان، اهمیت حفظ آن‌ها مسئله‌ای مهم و اجتماعی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس، عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی 93 - 92 برای اولین بار در 31 شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس یادمان هشت سال جانبازی، رشادت و جان‌باختگی از سر عشق و آنان که در راه دفاع از میهن و آرمان‌های اسلامی جان خود را از دست دادند، آغاز خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش چرام با بیان این‌که زنگ مهر مقاومت امسال در 161 آموزشگاه با حضور 6 هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان و با مشارکت 800 معلم آغاز خواهد شد، گفت: با توجه به این‌که در دومین سال از اجرای سند تحول بنیادین که مطالبه به حق مقام معظم رهبری بود، قرار داریم، ورودی‌های دوره متوسطه اول به عنوان کلاس هفتم در دبیرستان‌های متوسطه اول مشغول به تحصیل خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: چیزی به اسم دوره راهنمایی دیگر در آموزش و پرورش وجود ندارد و در واقع فارغ‌التحصیلان ششم ابتدایی وارد مرحله متوسطه اول یا کلاس هفتم خواهند شد که اجرای نظام 3-4 اول ابتدایی تا سوم ابتدایی تحت عنوان یک دوره، چهارم تا ششم ابتدایی یک دوره، هفتم متوسطه اول تا کلاس نهم متوسطه اول هم یک دوره و دوره متوسطه دوم که از اول تا سوم متوسطه نظام آموزشی ما را شروع می‌کند.

جمالی با اشاره به این‌که این سند امسال در سطح شهرستان چرام اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتظاری که ما از خانواده‌ها داریم این است که زمانی‌که زنگ بازگشایی مدارس در روز 31 شهریور نواخته خواهد شد فرزندان و نونهالان خود را در این روز همراهی کنند و همچنین با توجه به این‌که زنگ آغازین سال تحصیلی در اواسط هفته نواخته می‌شود امید است که از همین آغاز سال تحصیلی اجازه ندهند فرزندان در خانه بمانند بلکه آنان را هدایت کنند.

انتهای پیام/82002/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول