اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ایلام خاطره شهدای هوانیروز را زنده می‌کند/ برگزاری یادواره شهید کشوری در محل شهادتش

«ایل بولی ایلام» یادواره 186 شهید خود را با محوریت شهید احمد کشوری برگزار می‌کند.

ایلام خاطره شهدای هوانیروز را زنده می‌کند/ برگزاری یادواره شهید کشوری در محل شهادتش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، 15 آذر مصادف است با شهادت سر لشکر خلبان «شهید احمد کشوری»، بزرگ‌مرد مازندرانی هوانیروز جمهوری اسلامی ایران.

 به همین مناسبت نیمه آذر  را «روز هوانیروز» نامگذاری کردند و هر سال در چنین روزی یاد و خاطره‌ی شهدای هوانیروز و حماسه‌ها و دلاوری‌های دلاورمردان این یگان همیشه سرافراز که طی هشت سال دفاع مقدس خلق شد، در اذهان مردم شریف کشورمان زنده می‌شود.

 اما 15 آذر امسال (1392) اتفاق دیگری می‌افتد و روز هوانیروز متفاوتی را در مقایسه با سال‌های قبل خواهیم دید.

 ایل بولی ایلام در اقدامی جوانمردانه و مردمی در تدارک برگزاری یک یادواره ملی و باشکوه برای 186 شهید خود با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر خلبان «شهید احمد کشوری» در روز هوانیروز است.

 مسعود آب آذری از گروه معارف جنگ هوانیروز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر اظهار داشت: این یادواره در جوار تنگ بینای میمک، محل شهادت شهید کشوری برگزار می‌شود.

 وی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه عظیم فرهنگی، مردم و مسئولان استان ایلام و هوانیروز کرمانشاه با همکاری ستاد فرماندهی هوانیروز کشور، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خانواده شهید کشوری و ...  کمک کار و همراه جوانان، ریش‌سفیدان و زنان ایل بولی از بخش چوار شهرستان ایلام، خواهند بود.

 آب آذری ویژگی ممتاز و متفاوت این یادواره را مردمی و خودجوش بودن آن دانست و یادآور شد: یادواره «شهید احمد کشوری» برخاسته از دل مردم ایلام است و به یاد شهدای ایل بولی و شهید جاویدان هوانیروز که در قلب تک تک مردم ایلام ثبت و ماندگار شده است برگزار خواهد شد.

 یادواره‌ای که از ماه‌ها قبل مردم ایل بولی و ایلام را به تکاپو انداخته است.

انتهای پیام/86008/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول