اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ماکلوان:

طرح گردشگری ماکلوان در دو فاز اجرایی می‌شود

شهردار شهر جدیدالتاسیس ماکلوان فومن گفت: 80 هکتار طرح هادی ماکلوان جزو فضای سبز و گردشگری تعریف شده که در دو فاز عملیاتی می‌شود.

طرح گردشگری ماکلوان در دو فاز اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدعلی صادقی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی گردشگری شهر ماکلوان، اظهار کرد: ماکلوان تنها راه ورودی شهرک تاریخی ماسوله است که 12 کیلومتر وسعت دارد و از شهر فومن وسیع‌تر بوده که با اصلاح طرح هادی وسعت ماکلوان بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آینده خوبی برای ماکلوان وجود دارد، تصریح کرد: باید از ابتدای تأسیس این شهر زیرساخت‌ها با استانداردهای مهندسی و شهرسازی ساخته شود.

شهردار ماکلوان با بیان اینکه شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت زیر نظر دفتر فنی استاندار نظارت می‌شوند، خاطرنشان کرد: نقشه طرح هادی ماکلوان در سال 87 اصلاح شده و به ثبت رسیده است که محور اجرای برنامه‌های شهرداری محسوب می‌شود.

وی افزود: نقشه طرح هادی ماکلوان در یک هفته کاری با کارشناسان منابع طبیعی مورد بررسی قرار گرفت و با نقشه آنها تطبیق داده شد.

به گفته صادقی، در نقشه طرح هادی ماکلوان 300 هکتار از منابع ملی در این شهر وجود دارد و 80 هکتار دیگر نیز در این طرح جزو فضای سبز و گردشگری تعریف شده که در دو فاز عملیاتی می‌شود.

وی، خواستار همکاری و مساعدت بیشتر مسئولان اداره آب، راه، مسکن و شهرسازی، محیط زیست و دستگاه‌های مربوطه برای عملیاتی کردن طرح‌های گردشگری بام سبز، سورتمه و شهربازی شهر تازه تاسیس ماکلوان شد.

رئیس شورای شهر ماکلوان نیز در جلسه مذکور اصلاح پراکندگی موجود این شهر را مورد تأکید قرار داد و افزود: چهره شهر ماکلوان به عنوان یک شهر توریستی مناسب نیست و باید تلاش شود که از حالت پراکندگی خارج شود.

فرهاد نیک‌نهاد افزود: شوراها به عنوان منتخبان مردم کاستی‌ها را می‌بینند و برای برطرف شدن آن از مسئولان کمک می‌خواهند.

وی با بیان اینکه در شهر ماکلوان مشکلات بسیاری وجود دارد، یادآور شد: هنوز زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهر صورت نگرفته است.

این مسئول، تعریض جاده بام سبز، شن‌ریزی 40 کیلومتر از کوچه‌ها و خیابان‌های خاکی، مشخص شدن وضعیت کنونی ساختمان شهرداری و... را از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی شهرداری ماکلوان اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی و گردشگری این شهر منوط به اخذ مجوزهای قانونی است تا بتوانیم اقدام‌های اولیه را انجام دهیم.

به گفته نیک‌نهاد، شورای شهر و شهرداری ماکلوان برای کاهش درصد اشتباه و بستر لازم این طرح‌ها را در اختیار شورای حفاظت شهرستان قرار داد تا با بررسی و اصلاح برای اجرا در اختیار شهرداری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر ماکلوان از فرماندار، نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی و شورای حفاظت فومن خواست تا برای اجرای درست پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه که موجب رونق و آبادانی این شهر می‌شود مجوزهای لازم را صادر کنند.

انتهای پیام/84001/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول