اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز خبر داد

امضای تفاهم‌نامه بازرگانی بین فارس و تونس

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز گفت: در پی تفاهم‌نامه همکاری تجاری و اقتصادی فارس با هئیت رئیسه اتاق بازرگانی کشور تونس مقرر شد که مبادلات اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

امضای تفاهم‌نامه بازرگانی بین فارس و تونس

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فرقانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری در گذشته بین این دو کشور 15 میلیون دلار بوده که با تشکیل دولت جدید این رقم افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در توافقی که با تونسی‌ها انجام شد، مبادلات تجاری و اقتصادی استان فارس از طریق انتقال تکنولوژی، پتروشیمی، نفت، گاز و صنایع دستی و همچنین صنعت توریسم سلامت و گردشگری اجرایی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز بیان داشت: کشور تونس با 10 میلیون جمعیت و قرار گرفتن در دروازه آفریقا و نیز داشتن معادن فسفات و صنایع نساجی پایگاه مناسبی برای برقراری تبادلات اقتصادی است.

فروقان ابراز داشت: بر اساس آمار پنج ماهه امسال، صادرات و واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 5.26 درصدی داشته که با انجام تبادلات با کشورهای دوست، شاهد رشد و ارتقای صنعت و تجارت در ایران اسلامی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در دولت‌های نهم و دهم برای حمایت از منابع مالی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از بخش خصوصی استفاده نشده است و در نتیجه با افت تولید در صنعت روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز در مورد نقش مدیریت ارشد این استان در رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری، گفت: استاندار آینده فارس باید فردی اقتصادی باشد و از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، عمرانی و کشاورزی برای رشد و توسعه فارس استفاده کند.

انتهای پیام/2448/ی20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول