اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 700 کاراته‌کای

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور در قزوین آغاز شد

هجدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور سبک وادوریو با شرکت 700 کاراته‌کای در قزوین آغاز شد.

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استان قزوین که حالا چند سالی است اعتماد فدراسیون کاراته را جلب کرده، همواره به صورت منظم میزبانی‌های مختلف رقابت‌های قهرمانی سبک‌های مختلف کاراته را برعهده می‌گیرد، این‌بار نیز میزبانی سبک وادوریو را عهده‌دار شده است.

مسابقاتی که در آن بیش از 700 کاراته‌کای از 21 استان کشور در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان قرار است به مدت دو روز در سالن ورزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با یکدیگر رقابت کنند.

سبک وادوریو یکی از سبک‌های کاراته کشور است که امسال فدراسیون میزبانی و برگزاری این مسابقات را به هیئت کاراته استان قزوین سپرده است تا به نوعی خیال خود را از بابت نظم این رقابت‌ها راحت کرده باشد.

همه این اتفاقات درحالی رقم خورده است که حمیدرضا داوری دبیر هیئت کاراته استان قزوین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین عنوان کرد که تیم کاراته استان هم با ترکیب 80 ورزشکار در پنج رده سنی این مسابقات حاضر شده است و ورزشکاران قزوینی برای مقابله با رقیبان به روی تاتامی می‌روند.

به گفته داوری مسابقات قهرمانی کاراته سبک وادوریوی قهرمانی کشور در قزوین حکم انتخابی تیم ملی را هم دارد و قرار است نفرات برتر این دوره از مسابقات به اردوی آماده‌سازی تیم کاراته کشورمان دعوت شوند تا خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان که در کشور هندوستان برگزار می‌شود، آماده کنند.

دبیر هیئت کاراته قزوین می‌گوید که می‌توان از استان‌های تهران، گیلان و ایلام به عنوان مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها یاد کرد، گرچه کاراته‌کاهای شایسته قزوینی هم با توجه به استفاده از امتیاز میزبانی این توانایی را دارند که معادلات را بر هم بزنند و سکوی قهرمانی را برای استان قزوین به ارمغان آورند.

وی اعتقاد دارد که خوشبختانه فدراسیون در سال‌های اخیر اعتماد بالایی به هیئت کاراته استان قزوین پیدا کرده است، به‌طوری که تنها در طول دو سال گذشته قزوین میزبانی چندین دوره اردوی آماده‌سازی رده‌های مختلف سنی کاراته تیم‌های ملی کشور و بیش از 10 سبک مختلف این رشته ورزشی را عهده‌دار بوده است.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین با اشاره به توانایی‌های بالای کاراته‌کاهای این استان یادآور شد: تیم 10 نفره کاراته سبک ski این استان در چند روز گذشته در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور که با حضور بیش از 700 کاراته‌کای از 25 استان کشور در کازرون برگزار شد، توانست پنج نشان رنگارنگ را به دست آورد که این موفقیت‌ها در کنار درخشش‌های قبلی ورزشکاران شایسته استان قزوین نشان از آن دارد که این رشته ورزشی پله‌های رشد و ترقی را در سال‌های اخیر به خوبی پشت‌سر گذاشته است.

انتهای پیام/77004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول