اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری محقق می‎شود؛

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال بسیجیان گلستان

فرمانده سپاه نینوا گلستان از اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال و اقتصاد مقاومتی به بسیجیان استان خبر داد.

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال بسیجیان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین بابایی امشب در نشست فرماندهان سپاه استان با محوریت تشریح برنامه‎های هفته دفاع مقدس در گلستان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سپاه و بسیج، ترویج فرهنگ کار و تولید است تا اقتصاد کشور به‌ویژه در گلستان پویا شود.

وی با اشاره به اینکه گلستان در بخش اقتصاد مقاومتی جزو استان‎های برتر کشور است، تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در تولیدات مواد غذایی به نحو چشمگیری در استان افزایش پیدا کرده است به طوری‌که در تولید پروتئین، پرورش ماکیان، مرغ بومی محلی، ماهی، قارچ، کود ارگانیک و ... گام‎های ارزشمندی برداشته شده و تعداد زیادی اشتغالزایی به همراه داشته است.

نقش سپاه در طرح‎های اقتصادی به عنوان مشوق و حمایت‎کننده است

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: نقش سپاه در طرح‎های اقتصادی به عنوان مشوق و حمایت‎کننده بوده است تا علاوه بر تولید در رفع بیکاری نیز موثر واقع شود که اگر در این راستا دولت برنامه‎ای مصوب کند تا حمایت و پشتیبانی دستگاه‎های اجرایی بیش از گذشته فراهم شود، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

بابایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه و رئیس‎جمهور گفت: سپاه در طول 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی دارد، در تمامی زمینه‎ها اعم از صنعت، پزشکی، تجهیزات، نظامی، آموزش، آمادگی رزمی، بسیح مردمی و ... اقداماتی که از سوی سپاه انجام شده به طور قطع در هیچ جای دنیا صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ویژگی‎هایی که در سپاه و بسیج وجود دارد، نمونه‎اش در هیچ جای دنیا نیست.

فعالیت 150 هزار متخصص در بخش صنعتی و پروژه‎های سازندگی کشور

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه به گفته رئیس‎جمهور برای ساخت مملکت به سپاه نیاز است، افزود: سپاه بعد از جنگ، تمام امکانات خود را در جریان ساختن کشور قرار داد و در پروژه‎هایی نظیر بزرگترین سد رسی کرخه، بزرگراه‎ها، آبرسانی، سدسازی، چاه‎سازی، راه‎آهن، تونل، مترو، پل‎های طبقاتی و پروژه‎هایی که بخش خصوصی به تنهایی توان اجرا ندارد ورود کرده است.

بابایی توان علمی سپاه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اکنون سپاه به حدی از توان علمی رسیده که اگر هر شرکت خارجی که پروژه‎های پیچیده در ایران پیاده می‎کند از ادامه آن باز بماند سپاه با برخورداری از دانش فنی داخلی وارد عمل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 150 هزار متخصص در بخش صنعتی و پروژه‎های سازندگی کشور مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد یکصد هزار نفر در بخش خصوصی هستند که زیر نظر قرارگاه خاتم‎الانبیا است.

عظیم‎ترین پروژه‎ها توسط قرارگاه خاتم‎الانبیا انجام می‎شود

فرمانده سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه سپاه رقیب بخش خصوصی نیست، اذعان کرد: سپاه در جایی ورود می‎کند که بخش خصوصی توان اجرا ندارد.

بابایی با اشاره بر اینکه عظیم‎ترین پروژه‎ها توسط قرارگاه خاتم‎الانبیا انجام می‎شود، اظهار داشت: این سرمایه بزرگ انسانی و مالی دارای برکاتی است که در قالب پروژه‎های محرومیت‎زدایی انجام می‎گیرد.  

وی از اجرای دو پروژه بزرگ راه‎آهن گرگان ـ اینچه‌برون و سد نرماب توسط قرارگاه خاتم خبر داد و افزود: ورود سپاه به عرصه مبارزه با فساد، قاچاق کالا و ... نیز است که فرمانده کل سپاه اعلام آمادگی کردند در این زمینه به دولت کمک کند.

انتهای پیام/83001/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول