اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه تشریح شد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان نام‌گذاری ایام هفته دفاع مقدس، برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان کرمانشاه را تشریح کرد.

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجتبی بیاتی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کرمانشاه به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با اجرای برنامه‌های متنوع، رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان را برای نسل جوان بازگو می‌کنیم.

بیاتی هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس را زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه‌سازی‌های مردم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و بر آشنایی عموم مردم با فرهنگ جهاد و دفاع مقدس تاکید کرد.

بیاتی با بیان اینکه ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه تشکیل شده و ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی جزو این ستاد هستند، افزود: هفته دفاع مقدس از روز یکشنبه 31 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا 6 مهر ماه سال‌جاری ادامه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: روز نخست این هفته با عنوان "اقتدار و صلابت" نام‌گذاری شده و برگزاری رژه نیروهای مسلح رأس ساعت 8 صبح در شهرهای کرمانشاه، سرپل‌ذهاب، جوانرود و اسلام‌آبادغرب، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ورودی شهرها، اجرای نمایش باافلاکیان در پادگان توحید و برپایی بیمارستان ثابت با 10 پزشک متخصص در شهرستان روانسر از برنامه‌های قابل اجرا در این روز است.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان "دانش‌پژوهی و دفاع ملی" نام‌گذاری شده، خاطر نشان کرد: خاطره‌گویی رزمندگان در دبیرستان‌ها، اعزام تیم پزشکی برای ویزیت عشایر، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس سطح استان، دیدار بسیجیان و نیروهای مسلح با ائمه جمعه استان، ویزیت رایگان بیماران در مراکز درمانی بسیج شهرهای کرمانشاه، گیلان‌غرب، کنگاور و اسلام‌آبادغرب از جمله برنامه‌های قابل اجرا در این روز است.

بیاتی تاکید کرد: "سربازی و پایمردی" عنوان سومین روز از هفته دفاع مقدس است و بازدید سربازان از یادمان‌های دفاع مقدس استان، حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در بین سربازان، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و هنری در بین سربازان، سرکشی از خانواده‌های شهدای سرباز و برگزاری مسابقه تیراندازی نیروهای مسلح از جمله برنامه‌هایی است که در این روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان "روز عفاف و پاسداری" نام‌گذاری شده، از برگزاری یادواره شهدای زن، تجلیل از جانبازان و ایثارگران زن، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی برای دختران بسیجی، کوه‌پیمایی خواهران در تمام شهرستان‌های استان، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و عفاف و حجاب در سطح مدارس استان  و افتتاح 20 طرح مهندسی با اعتبار 10 میلیارد تومان خبر داد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: پنجمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان "ایثارگران و شهیدان" نام‌گذاری شده که غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، سرکشی فرماندهان نیروهای مسلح از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج، افتتاح جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی بسیج عشایر در پارک شرقی شهر کرمانشاه و برگزاری یادواره شهدای عشایر استان  کرمانشاه از جمله برنامه‌های این روز است.

بیاتی با بیان اینکه ششمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان "رزمندگان و ولایت‌مداری" نام‌گذاری شده، خاطر نشان کرد: در این روز شاهد حضور نیروهای مسلح و بسیجیان استان در میعادگاه‌های نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری همایش سران و معتمدان عشایر، دعای ندبه در پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد استان و تبیین نقش رزمندگان در دفاع مقدس هستیم.

وی از نام‌گذاری آخرین روز هفته دفاع مقدس با عنوان "درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی" خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن و اذان در بین بسیجیان، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس، سرکشی از خانواده شهدای بیش از دو شهید و جانبازان 70 درصد به بالا، افتتاح چهار پروژه عمرانی در بخش محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی با اعتبار هشت میلیارد ریال، مسابقه وبلاگ‌نویسی بسیجیان و همایش تجلیل از پایگاه‌های مقاومت بسیج فعال در این روز انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول