اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار کرمانشاه:

مسیر علمی جوانان همان میدان نبرد سال‌های دفاع‌مقدس است

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان کرمانشاه گفت: مسیر علمی که امروز جوانان برای سرافرازی ایران‌اسلامی طی می‌کنند، بنابر مقتضیات زمانی و مکانی همان میدان نبرد هشت‌ سال دفاع‌مقدس را تکمیل می‌کند.

مسیر علمی جوانان همان میدان نبرد سال‌های دفاع‌مقدس است

عبدالله ویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: یکی از برکات هشت سال دفاع‌مقدس تثبیت نظام جمهوری‌ اسلامی در سطح بین‌الملل و سرنگونی یکی از عناصر سرسپرده شرق و غرب در منطقه یعنی رژیم صدام بعثی بود.

وی با تاکید بر اینکه شناخت دوست و دشمن برای جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ ‌تحمیلی مشخص شد، افزود: هم‌اکنون ایران ‌اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی رشد و تعالی داشته که این نیز ارمغانی دیگر از آن روزهای پایداری است.

به گفته این استاد دانشگاه، امروزه با توجه به بروز تحولاتی در سطح جهانی، آسیب‌هایی به برخی از ارزش‌ها و اعتقادات نسل امروزی رسیده اما بازماندگان و یادگاران دفاع‌مقدس توانسته‌اند بخشی از معارف هشت‌سال دفاع‌مقدس را به نسل کاوش‌گر امروزی به طرق مختلف انتقال دهند.

ویسی تصریح کرد: مهم‌ترین روش دوران دفاع‌مقدس برای تفهیم مسائل به‌ سهولت در وجود جوانان امروزی تجلی پیدا کرده است و با بیان روایت‌گران، جوانان دریافت ملموسی از این دوران در سرزمین‌های پرحادثه دارند.

جوانان با حفظ آرمان‌های انقلاب فرزند زمانه خود هستند

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مسیر علمی که امروز جوانان برای سرافرازی ایران ‌اسلامی طی می‌کنند، بنابر مقتضیات زمانی و مکانی همان میدان نبرد هشت ‌سال دفاع‌مقدس را تکمیل می‌کند.

وی ادامه داد: در آن‌ روزها رزمندگان جوان در میدان دفاع‌مقدس برای عزت و کرامت انسانی و آرامش شرفت‌مندانه مبارزه و تلاش می‌کردند و امروز هم این نسل جوان و بااراده به‌دنبال سرافرازی جمهوری‌اسلامی و ملت باکرامت این مرزوبوم است.

ویسی افزود: میدان تلاش امروزی کم از دوران دفاع‌مقدس نیست و به‌تعبیری نسل امروز دنباله‌رو نسل دوران دفاع‌مقدس هستند و هیچ‌گونه گسستی در این حلقه‌های به‌هم پیوسته در این زمان با سه ‌دهه قبل وجود ندارد.

به گفته این استاد دانشگاه، هر نسلی ضمن حفظ آرمان‌های اصیل انقلاب‌اسلامی، فرزند عصر و زمانه خود است.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول