اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر آمل:

سند چشم‌انداز 20ساله آمل تدوین می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر آمل گفت: سند چشم‌انداز 20ساله آمل تدوین می‌شود.

سند چشم‌انداز 20ساله آمل تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فرزین محمودی‌پاتی صبح امروز در نخستین نشست خبری اعضای شورای اسلامی دوره چهارم آمل با بیان اینکه اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای شهر آمل در دوره قبل به تصویب رسیده و ادامه کار به شورای چهارم سپرده شده است، اظهار داشت: باید همه تصمیمات در سطح و طبقه علمی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌ها در شهرهای بزرگ کشور چند سالی است که شکل گرفته است، افزود: این مرکز بازوی توانمند فکری برای شورا و شهرداری است که پژوهش‌محوری طرح‌های اجرای شده در یک شهر را پیگیری می‌کند.

*سند چشم‌انداز 20 ساله آمل تدوین می‌شود

این عضو شورای اسلامی شهر آمل با تاکید بر اینکه از طریق این مرکز تدوین سند چشم‌انداز شهر آمل آغاز شده است، اظهار داشت: از طریق گرفتن مشاور یک سند 20 ساله برای شهر آمل تدوین می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه در گام نخست عامر نیک‌پور از اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران به عنوان نایب رئیس این مرکز انتخاب شده است، گفت: از تمامی پیشکسوتان و نخبگان شهر برای حضور در این مرکز تصمیم‌گیری می‌خواهیم افکار و پیشنهادات خود را در اختیار مرکز قرار دهند.

محمودی‌پاتی با اشاره به سئوال‌های مکرر خبرنگاران درباره نواقص در اجرای برخی پروژه‌های شهرداری آمل مانند نداشتن پیاده‌رو در خیابان‌های تازه ساخت بیان کرد: زمانی که معبر طراحی می‌شود باید عرض پیاده‌رو تعیین شود و شاید ایرادات در این زمینه مطرح باشد که باید اصلاح شود.

وی افزود: نگاه در اجرای پروژه‌ها باید انسان محور باشد و در ایجاد پیاده‌روها نیز عریض‌تر شدن آن باید به دید راحت‌تر رفت و آمد کردن انسان‌ها صورت می‌گرفت که البته شهرداری معتقد است ادامه کار پیاده‌رو به بعد از ساخت‌وسازهای شهروندان موکول شده است.

*نگاه حاکم بر شورا را تغییر می‌دهیم

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه نگاه به رسانه‌ها به عنوان اتاق فکر است، اظهار داشت: بسیاری از نکاتی را که رسانه‌ها مطرح می‌کنند را در دو هفته گذشته بررسی کردیم اما نکته اصلی این است که می‌خواهیم نوع نگاه حاکم بر مجموعه را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم نگاه برنامه‌محوری را جایگزین نگاه روزمرگی کنیم، یادآور شد: اگر این نگاه باشد برنامه‌های بلند مدت تدوین می‌شود و بودجه‌ها صرف برنامه می‌شود.

*ایراداتی به پروژه‌های در دست اقدام شهرداری وارد است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل با تاکید بر اینکه ایراداتی به برخی پروژه‌های در دست اقدام شهرداری وجود دارد، افزود: به دلیل اینکه از خود مجموعه هستیم نمی‌توانیم ورود زیادی در این زمینه داشت.

وی با بیان اینکه اگر شش سال و یا 10 سال قبل یک سند چشم‌اندازی برای توسعه شهر آمل وجود داشت موفق‌تر بودیم، گفت: امروز نیز تلاش می‌کنیم تا براساس یک برنامه جامع امور شهری را پیش ببریم.

*رینگ میانی شهر آمل باید بازگشایی شود

محمودی پاتی با اشاره به اینکه بازگشایی رینگ میانی شهر آمل از اولویت‌های شورا است، تصریح کرد: این رینگ باید برای تسهیل رفت و آمد بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه با برنامه بلندمدت بودجه‌نویسی نیز تغییر کرده و به صورت بلند مدت مشخص می‌شود، تاکید کرد: بر اساس برنامه بلندمدت می‌توانیم به این موضوع برسیم که چه پروژه‌هایی در اولویت قرار دارند.

*برخی پروژه‌های شهری اعتبار ملی می‌خواهد

عضو شورای شهر آمل درباره تاخیر چندین دهه‌ای شهرداری آمل درباره بازگشایی خیابان امام رضا بیان داشت: اگر امروز بخواهیم وارد این پروژه شویم 200 تا 300 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که تامین کردن آن مشکل است.

وی با اشاره به اینکه گاهی خودمان از شدت مسائلی که در شهر آمل وجود دارد سردرد می‌گیریم، افزود: آمل شهری بزرگ با مسائل و مشکلات مربوط به خودش است.

محمودی‌پاتی درباره انتقادات از فضای سبز شهر آمل اظهار کرد: آمل شهری شمالی با یک اقلیم خاص است و اگر بخواهیم این شهر را توصیف کنیم ابتدا سرسبز بودن این شهر جلوه می‌کند اما با این ساخت‌وسازها دیگر سرسبزی باقی نمانده است.

*لیست املاک شهرداری را خواسته‌ایم

وی با اعلام اینکه از شهرداری خواسته‌ایم که املاک و مستغلات تحت تملک شهرداری آمل را در اختیار شورا قرار دهد، گفت: بسیاری از باغ‌های درون شهر آمل با تفکیک‌های غیرقانونی از میان رفته و در چند سال آینده دیگر باغی در شهر وجود ندارد.

پاتی با بیان اینکه به دنبال احیای فضای سبز و زمین‌های بازی در محلات آمل هستیم، افزود: وظیفه شورا است که زمین‌های بازی را در اختیار فرزندان این شهر قرار دهد و زمینه توسعه ورزش همگانی را به وجود آورد.

وی با اعلام اینکه بستر هفت کیلومتری رودخانه هراز برای توسعه وارد مرحله عقد قرار داد شده است، بیان داشت: مطالعات حریم بستر، نقشه‌برداری و مطالعات این طرح انجام شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه برای توسعه شهر آمل نیاز به حمایت نماینده شهر داریم، افزود: آمل نیاز به اعتباراتی دارد که باید به صورت ملی تامین شود.

وی با بیان اینکه نگاه شورا در گذشته تخفیف محور بود، گفت: برخی تصور می‌کنند چون عضو شورا هستیم باید به افراد متناسب را با درصدد روابط به شهروندان تخفیف دهیم در حالی این نگاه نباید به توسعه شهر وجود داشته باشد که در برابر تخلفات از شهروندان تنها مبلغی را دریافت کنیم.

*بازار شهید عراقی آمل جمع‌آوری نمی‌شود

محمودی پاتی در پاسخ به انتقادات خبرنگاران از وضعیت بازار روز این شهر بیان کرد: شهرداری در گذشته بازار روز جدیدی ساخت تا بازار شهید عراقی آمل را جمع‌آوری کند اما شرایط واگذاری به گونه‌ای بود که اقبالی برای رفتن به آن وجود نداشت و در این زمینه تلاش می‌کنیم شرایط را برای حضور بازاریان در بازار جدید آمل مهیا کنیم.

*درباره زباله هنوز تکلیف خود را نمی‌دانیم

وی با اشاره به مسائل موجود درباره زباله‌های شهر آمل و احداث زباله‌سوز نیز تصریح کرد: هیچ نهادی هنوز نمی‌داند که بهترین راه حل برای زباله‌ها چیست و تاکنون هم راه‌های مختلفی در مازندران امتحان شده است به همین دلیل از طریق مرکز پژوهش‌های شورای شهر آمل به دنبال یک طرح مطالعاتی برای تعیین تکلیف زباله‌ها هستیم.

*طرح جامع شهری آمل بازنگری می‌شود

این عضو شورای شهر آمل با بیان اینکه طرح جامع شهر آمل از سال آینده تغییر می‌کند، افزود: این طرح برای اجرای طرح‌های حیاتی شهری نیاز به بازنگری دارد.

انتهای ‌پیام/86011/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول