اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

طالبان تصمیم پاکستان برای آغاز مذاکرات صلح را تحولی مثبت خواند

توافق همه احزاب سیاسی پاکستان درباره آغاز مذاکرات رسمی با طالبان، گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» را به واکنش واداشت.

طالبان تصمیم پاکستان برای آغاز مذاکرات صلح را تحولی مثبت خواند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان با استقبال از توافق همه احزاب این کشور درباره آغاز مذاکرات با طالبان، این اقدام را تحولی مثبت در روند صلح دانست.

روز گذشته، همه احزاب سیاسی مطرح پاکستان با برگزاری نشستی در دفتر نخست وزیری، درباره آغاز مذاکرات رسمی با طالبان توافق کردند.

پس از این جلسه، «شاهدالله شاهد» سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با تلویزیون ملی این کشور، ضمن استقبال از این تصمیم، تصریح کرد که طالبان خواهان ورود به «مذاکرات معنادار» پس از اعلام سیاست دولت در قبال نحوه پیشبرد روند صلح است.

وی گفت: ما از این تصمیم جمعی احزاب پاکستان استقبال کرده و به آن پاسخ مثبت می‌دهیم. ما این موضوع را یک نشانه مثبت می‌دانیم.

در همین حال، «احسان‌الله احسان» عضو کمیسیون سیاسی طالبان پاکستان و سخنگوی سابق این گروه نیز در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان گفت: موضع‌گیری یکسان همه فعالان و سهامداران در این جلسه یک نشانه مثبت است اما دولت باید گام‌های عینی در این رابطه بردارد.

وی افزود: دولت همچنین باید ارتش را در این باره متقاعد کرده و نقشه راهی برای مذاکرات مشخص کند.

احسان‌الله احسان همچنین تصریح کرد که حزب «جماعت اسلامی» و حزب «تحریک انصاف پاکستان» می‌توانند نقش جدی در این مذاکرات ایفا کنند.

وی تأکید کرد که این تصمیم نباید تنها بر روی کاغذ بماند بلکه باید جنبه عینی و عملی به خود گیرد.

* نامه دولت پاکستان به طالبان

در همین حال، گروه تحریک طالبان پاکستان روز گذشته مدعی شد که «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نامه‌ای در ارتباط با مذاکرات احتمالی صلح برای این گروه ارسال کرده و آنان نیز به این نامه پاسخ داده‌اند.

با این حال، احسان‌الله احسان از افشای محتویات این نامه‌ها خودداری و تصریح کرد که این تماس‌ها هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد.

وی همچنین عنوان کرد که طالبان تنها زمانی تیم مذاکره کننده خود را معرفی می کند که دولت درباره مذاکره‌کنندگان خود تصمیم نهایی را اتخاذ کرده باشد.

این رهبر طالبان گفت: ما همچنین افرادی را به نمایندگی از بخش‌های مختلف جامعه برای شرکت در این روند پیشنهاد می‌کنیم، از جمله، برخی اصحاب رسانه تا بتوانند بر روند احتمالی صلح نظارت داشته باشند.

وی درباره اخبار منتشر شده درباره اختلافات داخلی طالبان درباره ورود به مذاکرات صلح نیز مدعی شد که رسانه‌ها در این باره اغراق کرده‌اند و اختلاف بین گروه‌های مختلف طالبان آنقدر نیست که بتواند مشکلی در روند مذاکرات با نمایندگان دولت به وجود آورد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول