اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان:

جمع‌آوری متکدیان خیابانی ثمر بخش نیست / برخی ارگان‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: روند ساماندهی و تعیین تکلیف متکدیان دچار مشکلات زیادی بوده و متاسفانه بعضی از ارگان‌ها وظایف پیش‌بینی شده در قانون را انجام نمی‌دهند و این اقدام به سرانجام مطلوب نمی‌رسد.

جمع‌آوری متکدیان خیابانی ثمر بخش نیست / برخی ارگان‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، احمدرضا شفیعی با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای ایجاد شهری نمونه و توسعه یافته و به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت غیر مجاز افراد سودجو که با سوء‌استفاده از احساسات و عواطف انسانی به عناوین و شیوه‌های مختلف حقوق سایر شهروندان را مورد تعدی قرار داده و به اشکال گوناگون مبادرت به تکدی‌گری می‌کنند، طرح ضربت جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی از روز شنبه بیست و سوم شهریورماه به مدت یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: این طرح علاوه بر فعالیت شبانه‌روزی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق 15 گانه که به طور مستمر در حال انجام است به صورت ویژه انجام می‌شود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این طرح مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با بهره‌گیری از گشت ویژه و نامحسوس ستاد و ناظرین عالی و ماموران رفع تخلفات شهری مناطق با بررسی و نظارت در سطح شهر با هرگونه تخلفات شهری به خصوص فعالیت متکدیان و کودکان خیابانی برخورد قاطع می‌کند.

 

شفیعی با تاکید بر این‌که حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر این‌که چهره شهر را آلوده و مخدوش می‌سازد، بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می‌کند، اظهار داشت: این متکدیان که غالباً از اتباع بیگانه هستند با سوء‌استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی‌گری کرده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر شهروندان به جای کمک به این‌گونه اشخاص کمک‌های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند قطعاً به‌دست نیازمندان واقعی خواهد رسید اما با کمک به متکدیان زمینه سوء‌استفاده و فعالیت بیشتر آن‌ها را فراهم کرده و گداپروری در شهر رواج می‌یابد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، آئین‌نامه‌ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی‌گری، جمع‌آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب شده و دستگاه‌های مربوطه موظف به انجام هستند.

 

شفیعی اظهار داشت: اما متاسفانه به دلیل این‌که بعضی از ارگان‌های مربوطه وظایف پیش‌بینی شده در قانون را انجام نمی‌دهند، روند جمع‌آوری و ساماندهی و تعیین تکلیف متکدیان دچار مشکلات زیادی بوده و به سرانجام مطلوب نمی‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که اگر سایر دستگاه‌ها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کردند، بسیاری از این متکدیان ساماندهی می‌شدند، گفت: متاسفانه غالب متکدیان جمع‌آوری شده تکراری هستند و تاکنون به دفعات توسط ماموران رفع تخلفات شهری جمع‌آوری شده‌اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: بدیهی است همان‌گونه که تاکنون شهرداری اصفهان با همکاری نیروی انتظامی و اداره بهزیستی با قاطعیت با این عارضه ناپسند اجتماعی برخورد کرده است کماکان نیز این معضل در اولویت برنامه‌های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری است.

انتهای پیام/2301/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول