اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)

پروژه‌های شهرداری شیراز افتتاح شد

به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام علی ‌ابن موسی‌الرضا (ع)، 37 پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری شیراز با اعتبار یک‌هزار و 200 میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

پروژه‌های شهرداری شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این پروژه‌ها شب گذشته با حضور شهردار، فرماندار، شهرداران مناطق، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح و یا کلنگ‌زنی شدند.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پل دلاوران (پل دوم میانرود) اشاره کرد که دیروز افتتاح شد.

این پل در انتهای بلوار فرزانگان و بر روی رودخانه چنار راهدار احداث شده و یکی از رینگ‌های شمالی و جنوبی شهر در امتداد بلوار سفیر را تکمیل می‌کند.

عملیات اجرایی پل دلاوران با هزینه اجرا و تملک 50 میلیارد ریال توسط سازمان عمران شهرداری شیراز از تیرماه سال گذشته آغاز شده است.

بلوار 35 متری ساحلی طلائیه (فرزانگان) دیگر پروژه‌ای بود که امروز افتتاح شد.

این مسیر با هدف اتصال شهرک‌های احمدآباد، فرهنگیان، بهاران، رضوان و فرزانگان به یکدیگر (با استفاده از مسیری غیر از کمربندی) و کاهش بار ترافیکی کمربندی افتتاح شد.

پروژه بلوار 60 متری طرح توسعه جنوب با هدف انتقال ترافیک کمربندی و دسترسی آسان از غرب به شرق شیراز، بهینه‌سازی رودخانه و ایجاد فضای سبز و پارک حاشیه‌ای از دیگر پروژه‌های شهرداری شیراز بود که دیروز کلنگ‌زنی شد.

در این روز همچنین پل سجادیه (پل سوم میانرود) با هدف دسترسی آسان به پروژه 60 متری توسعه جنوب و اتصال شهرک‌های امیرکبیر و سجادیه به میانرود با اعتبار 5,5 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

بلوار 35 متری ساحلی طلائیه (حد فاصل انتهای بلوار سجادیه تا باغ فدک) با برآورد هزینه 20 میلیارد ریال امروز کلنگ‌زنی شد.

پایانه اتوبوسرانی بهارستان، پروژه بلوار 35 متری شهدای ورزشکار 2 پروژه دیگر بودند که در فهرست پروژه‌های قابل افتتاح دیروز شهرداری قرار داشتند.

تعریض بلوار امیرکبیر در حاشیه باغ جنت، جدول‌گذاری و پیاده‌رو‌سازی در خیابان امام حسین و بلوار نواب و ...، لوله‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان‌های لاله و شهید سپاسی، بوستان دوست در شهرک میانرود، سرویس بهداشتی خیابان فکوری و 2 سقاخانه در بلوار پیوند و رحمت از جمله پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری بودند که تعدادی از آن‌ها با حضور مسئولان و خبرنگاران روبان‌چینی شدند.

در لیست پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی نیز به جز مواردی که عملیات اجرایی آن‌ها امروز توسط مسئولان شهری و اعضای شورای شهر آغاز شد مواردی مانند ساختمان شهرداری منطقه 9 و پروژه ادامه 35 متری طلائیه تا شهرک سجادیه قابل اشاره بودند.

به گزارش فارس، بیشتر پروژه‌هایی که دیروز افتتاح شدند یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد در منطقه 9، پنج و چهار شهرداری شیراز قرار داشتند که در زمره مناطق کم‌برخوردار هستند.

انتهای پیام/2448/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول