اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد

برخورد جدی با فامیل‌بازی در شهرداری/ حل مشکل ترافیک با فرهنگ‌سازی

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای شهر به جدیت با انتصابات فامیلی در شهرداری برخورد می‌کند.

برخورد جدی با فامیل‌بازی در شهرداری/ حل مشکل ترافیک با فرهنگ‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا میرزایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهر موجودی زنده و در حال تغییر و تحول است اظهار کرد: متولیان شهر باید قبل از فعل و انفعالات در شهر در راستای توسعه و پیشرفت آن با تصمیم‌سازی بستر مناسبی را برای شهروندان فراهم کنند.

وی ادامه داد: حمل و نقل و ترافیک، توانمندسازی حاشیه شهر، کندی کار سیستم اداری و طولانی شدن روند رسیدگی به امور مردم و ساز و کارهای مربوط به شهرداری نیازمند تحول است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در کنار مشکلات روزمره شهری باید آینده‌نگری را دستور کار قرار داد افزود: با آینده‌نگری باید زمینه و بستر لازم برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه شهر برای سال آینده در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شورای چهارم شهر همدان با برقراری تعامل و ارتباط با ادارات و دستگاه‌های دیگر در راستای توسعه شهری و رسیدگی به امور مردم با اقتدار و بر اساس قانون حرکت خواهد کرد.

میرزایی ابراز داشت: بعد از گذشت 14 سال از عمر سه شورای شهر، وقت تحول رسیده و اعضای شورای چهارم در تمام رشته‌های مورد نیاز در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و مسائل فرهنگی و اجتماعی یک مجموعه باتجربه، توانمند و بادرایت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر همدان از چهار کمیسیون به هفت کمیسیون ارتقا یافت تصریح کرد: مردم از برخی امور مانند صدور پروانه، حذف پارکینگ که نسبت به دیگر شهرها در همدان گران‌تر است گلایه دارند.  

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری همدان اشاره کرد و یادآور شد: با ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بخشی از هزینه‌های لازم را محقق می‌کنیم تا هزینه‌های شهرداری بر روی دوش شهروندان نباشد.

وی با بیان اینکه در جوامع اروپایی مردم به خاطر درآمد بالا از عهده پرداخت هزینه‌های شهروندی برمی‌آیند اذعان کرد: در ایران به علت درآمد پایین، مردم اغلب به خاطر عدم توان پرداخت هزینه‌های شهروندی گلایه‌مند هستند.

میرزایی با بیان اینکه صف کشیدن ارباب رجوع پشت در اتاق کارمندان شورا و شهرداری به دو علت است بیان داشت: یا ضوابط قانونی نقص دارند و یا اینکه کارمندان در اجرای وظایف خود سهل‌انگاری و کوتاهی می‌کنند که باید این موضوع آسیب‌شناسی و وضعیت اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر همدان پنج نقطه به عنوان پایلوت توانمندسازی مطرح شده است گفت: در هلال دور حاشیه شهر همدان که هشت نقطه است باید از ساخت و سازهای غیر مجاز بدون استفاده از استحکامات و تأسیسات جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از وضعیت ورودی‌های شهر همدان ابراز داشت: شهر همدان به عنوان شهری تمیز، ورودی‌های مناسبی ندارد و آشفتگی در آن مشهود است که این موضوع به جذب گردشگر و مسافر آسیب وارد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اولویت‌های کاری شورای چهارم تصریح کرد: رسیدگی به تمام امور شهری اولویت کاری شورای شهر است و هیچ بخشی را به دیگری ترجیح نمی‌دهیم و باید همه بخش‌ها و کارها را به پیش برد.

میرزایی افزود: شورای شهر هنگامی که بتواند تعداد مراجعین به شورای شهر را تا پنج درصد کاهش دهد عملکرد موفقی داشته است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اعمال نفوذ سیاسی در شورای شهر ابراز داشت: وقتی قانونگذار اعضای شورا را به 15 نفر افزایش داده امکان ورود و اعمال نفوذ برخی در شورا وجود ندارد و هیچ کدام به کانون‌های قدرت وابسته نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: شورای شهر خود را موظف به حمایت از بافت تاریخی شهر می‌داند و به قدمت چندهزار ساله همدان افتخار می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اینکه انتصابات فامیلی که در شورای سوم رواج یافته بود آیا در شورای چهارم با آن برخورد می‌شود؟ اضافه کرد: در شورای سوم شهر همدان فقط دو نفر انتصاب فامیلی داشتیم که آنها نیز از قبل کارمند شهرداری بودند.

میرزایی در ادامه به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره تفریغ بودجه شهرداری گفت: رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر با توجه به تجربه کار در بانک از روز اول آغاز به کار شورای چهارم پیگیر موضوع مالی شهرداری بوده است.

وی در پاسخ سئوال دیگری مبنی بر اینکه ایجاد پیاده‌راه در خیابان بوعلی و اکباتان و وارد شدن آسیب جدی به کسب و کار شاغلین در خیابان اکباتان پرداخت و تأکید کرد: در این باره تنها شهرداری دخیل نبوده و با نظر شورای ترافیک استان، ایجاد پیاده‌راه تصویب شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: طبق مصوبه شورای ترافیک استان و ابلاغیه وزارت کشور هر 6 خیابان دور میدان امام خمینی(ره) در آینده به پیاده‌راه تبدیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح پیاده‌راه در شش خیابان اصلی شهر، تمهیداتی برای تردد با دوچرخه اندیشیده شده و استفاده از خودروهای عمومی برای جلب رضایت شهروندان لازم است.

میرزایی ادامه داد: شورای چهارم مصصم به تأمین نظر کسبه خیابان اکباتان در ایجاد پیاده‌راه است تا کمترین آسیب به کسب و کار آنها وارد شود و ساکنین شهرک فرهنگیان با سهولت بهتری در این خیابان تردد کنند. 

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس درباره اینکه طرح جامع ترافیکی شهر همدان چه زمانی به تصویب می‌رسد؟ گفت: در حل مسئله ترافیکی مهم‌ترین مسئله فرهنگ‌سازی برای رانندگی درست و صحیح در سطح معابر است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به سرانه فضای سبز شهر همدان ابراز داشت: سرانه فضای سبز در همدان به ازای هر نفر 12 متر مربع است و در شورای سوم چندین پارک مانند باغ ایرانیان، پرواز و ترافیک در همدان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از ایجاد پارک 50 هکتاری استقبال می‌کنیم ادامه داد: با تغییر کاربری پادگان قهرمان به زودی بخشی از آن برای احداث شهرک مسکونی و بخش دیگر نیز برای احداث پارک و فضای سبز تعلق می‌گیرد. 

میرزایی با بیان اینکه در شورای چهارم به دنبال اصلاح سیستم کاغذ بازی هستیم تصریح کرد: اگر به خاطر تبعات بعدی انجام پروژه‌ها از اجرای طرح‌های مختلف بترسیم هیچ کاری پیش نمی‌رود.

وی اضافه کرد: مدیریتی موفق است که بتوان پنج سال قبل از فعل و انفعالات جامعه برای آینده آن برنامه‌ریزی کند و باید املاکی که در معرض ساخت و ساز بوده را تعیین تکلیف کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به دو محله 20 متری شهید مفتح و کوی توحید افزود: این دو محله در طول چند دهه گذشته به علت عدم برنامه‌ریزی و رشد جمعیت و همین طور مهاجرپذیر بودن همدان با مشکلاتی روبرو شدند.

وی به توانمندسازی محلات حاشیه شهر اشاره کرد و یادآور شد: مهار وضع موجود، تعیین تکلیف وضعیت موجود و توانمندسازی سه هدف عمده در توانمندسازی و ساماندهی وضعیت مناطق حاشیه شهر است.

میرزایی با بیان اینکه همدان بیش از 530 هزار نفر جمعیت دارد ابراز داشت: جمعیت، تعداد مطبوعات محلی، فرودگاه، دانشگاه‌های بزرگ و توسعه پایدار در بخش‌های مختلف فرهنگی و عمرانی از معیارهای اصلی انتخاب یک شهر به عنوان کلانشهر است.

وی از عدم توجه کارگران فصلی به اخطارها برای هدایت به سمت جایگاه ویژه تجمع کارگران در میدان مفتح خاطرنشان کرد: هر موقع که شهرداری با کمک نیروی انتظامی، کارگران را به محل تجمع هدایت کرده، موفق بودیم اما به محض رها شدن این طرح کارگران دوباره به سمت میدان اصلی شهر برگشتند و ساماندهی کارگران نیازمند فرهنگسازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بخش دیگری از سخنان خود به مشاغل مزاحم اشاره کرد و ابراز داشت: مشاغل مزاحم طبق بند 20 ماده 55 قانون شوراها اگر برای شهروندان ایجاد مزاحمت دارند باید به خارج از شهر منتقل شوند.

وی به تالار قرآن اشاره کرد و یادآور شد: بنده خودم در خصوص مکانیابی این تالار در بلوار ارم نقد دارم و می‌شد با اعتباری که برای تهیه زمین این طرح هزینه شد چند قطعه زمین برای احداث فرهنگسرا در دیگر نقاط شهر هزینه کرد.

میرزایی با بیان اینکه مردم و مسئولان به شوراها به عنوان نمایندگان مردم نگاه کنند تصریح کرد: برای اعمال مدیریت واحد شهری باید همه دستگاه‌ها و متولیان با شورای شهر تعامل و همکاری کنند.

وی افزود: برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری باید سرمایه‌گذاری برای فعال‌سازی کارخانه سیمان و آسفالت صورت گیرد و با جذب سرمایه‌گذار در اجرای طرح‌ها با آن مشارکت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری همدان 2 هزار و 300 نفر نیرو دارد اذعان کرد: با هرگونه فامیل‌بازی به جای شایسته‌سالاری برخورد جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول