اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از نیمه دوم امسال صورت می‌گیرد

تشکیل کلاس‌های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران همدان

مسئول سرای روزنامه‌نگاران همدان از برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران استان از نیمه دوم امسال توسط سرای روزنامه‌نگاران خبر داد.

تشکیل کلاس‌های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمد گل‌محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به تشکیل سرای خبرنگاران استان اظهار داشت: سال گذشته سرای روزنامه‌نگاران استان به عنوان دومین سرا در کشور در همدان افتتاح شد. هدف از ایجاد سرای روزنامه‌نگاران ارائه تسهیلات به خبرنگاران، روزنامه نگاران و آموزش‌های لازم در این زمینه است.

مسئول سرای روزنامه‌نگاران استان همدان از برگزاری چهار دوره کلاس آموزشی توسط سرای روزنامه‌نگاران استان برای خبرنگاران با حضور اساتید کشوری و استانی خبر داد.

وی تصریح کرد: در این راستا خبرنگاران شهرستان به دلیل بعد مسافت، کمتر از این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند، اما خبرنگاران استان توانستند آموزش‌های لازم را در خبرنویسی داشته و این کلاس‌ها بازتاب خوبی را در بین آنها داشت.

گل محمدی ابراز داشت: با توجه به نیازسنجی شهرستان‌ها آمادگی داریم تا بتوانیم کلاس‌های آموزشی و دوره‌های خبری را در شهرستان‌ها برگزار کنیم تا خبرنگاران شهرستان نیز از مزایای آموزشی بهره‌مند شوند.

وی از برگزاری هفت کلاس و دوره آموزشی از نیمه دوم امسال توسط سرای روزنامه‌نگاران برای خبرنگاران استان خبر داد و افزود: این دوره‌ها به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

مسئول سرای روزنامه‌نگاران استان همدان یادآور شد: اطلاعات مربوط به آموزش‌ها و دوره‌ها و همچنین اطلاعات سرای روزنامه‌نگاران در موارد مختلف به صورت پیامکی به خبرنگاران عضو سرا ارسال می‌شود و خبرنگاران عضو می‌توانند از مزایای این آموزش‌ها استفاده کنند.

وی از خبرنگارانی که عضو سرای روزنامه‌نگاران نیستند خواست تا با ارائه مدارک نسبت به عضویت خود در این سرا اقدام کنند و از مزایای خانه روزنامه‌نگاران استان بهره‌مند شوند.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: گواهینامه‌هایی که از سوی سرای همدان صادر می شود، ثبت آن در سایت سمان یک مدرک معتبر برای خبرنگاران محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با نهادها و اماکن تفریحی و دیدنی استان، خبرنگاران دارای کارت سرای روزنامه‌نگاران می‌توانند به صورت رایگان از مراکز تفریحی مانند غار علیصدر، موزه دفاع مقدس و ... استفاده کنند.

مسئول سرای روزنامه نگاران استان همدان در ادامه گفت: سرای روزنامه‌نگاران کشور مجوز تشکیل دانشگاه علمی و کاربردی خبر را اخذ کرده تا این دانشگاه در استان‌هایی که سرای روزنامه‌نگاران دارد فعال شود.

وی اظهار داشت: در این راستا، تفاهمنامه‌ای با دانشگاه علمی و کاربردی استان به امضا رسیده که در این زمینه آموزش‌هایی که به صورت تک‌پودمانی هستند هر خبرنگار می‌تواند برای اخذ یک مقطع تحصیلی، 40 پودمان را بگذراند.

انتهای پیام/89013/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول