اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان خبر داد

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 240 نفر از مددجویان و پرسنل وظیفه

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان گفت: کلاس‌های آموزشی برای 240 نفر از مددجویان و پرسنل وظیفه اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان طی دو روز در گروه‌های 60 نفره برگزار شد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 240 نفر از مددجویان و پرسنل وظیفه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های همدان، امین نیایش اظهار داشت: ویروس‌های ایدز و هپاتیت سالانه میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده و باعث مرگ عده کثیری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: فراوانی ویروس هپاتیت در دو دهه اخیر به دلیل دادن آگاهی‌های عمومی درباره این بیماری و اقدامات پیشگیرانه، کاهش یافته است که واکسیناسیون نوزادان در بدو تولد از سال 1372 از جمله این اقدامات است.

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان با بیان اینکه  انتقال ویروس از مادر به نوزاد از مهمترین روش‌های انتقال ویروس در گذشته بوده است افزود: با تغییر الگوی زندگی و افزایش تعداد معتادان تزریقی تعداد مبتلایان به این بیماری در بین این قشر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هنوز اعتیاد تزریقی، الگوی اول انتقال ایدز در ایران است و موج اول این بیماری از طریق فرآورده‌های خونی آلوده در ایران مطرح شد و موج دوم آن اکنون با انتقال از طریق اعتیاد تزریقی و سرنگ آلوده مطرح است.

نیایش عنوان کرد: درباره ایدز و هپاتیت صحبت‌های زیادی صورت گرفته اما به‌ نظر می‌رسد هنوز بسیاری از مردم آشنایی کاملی با این بیماری‌ها ندارند و هنوز افکار و باورهای نادرست زیادی در مورد این بیماری‌ها حتی در بین اقشار تحصیلکرده جامعه وجود دارد.

وی افزود: پیشگیری از بیماری‌ها، بهترین، سهل الوصول‌ترین، موفق‌ترین و مؤثرترین راه مبارزه با بیماری‌ها و سلامت جامعه است و در عصر کنونی آموزش بهداشت و رفتار سالم به عنوان بهترین رکن پیشگیری از بیماری‌ها در تمام جوامع محسوب می‌شود که این مورد در بیماری‌هایی همانند ایدز که درمان قطعی ندارد بسیار جدی‌تر است.

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این بیماری‌ها بخصوص در محل‌های پرتراکم  ازجمله زندان‌ها، آموزش مداوم مددجویان در فواصل زمانی مرتب در راس برنامه کاری کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی قرار دارد.

وی ادامه داد: برای این منظور از تمام روش‌های آموزشی همانند تهیه و توزیع بروشورها، کاتالوگ‌ها، نمایش فیلم‌های آموزشی و ... استفاده شده که بحمدالله بسیار هم تأثیرگذار بوده‌اند و تمام مددجویان اردوگاه توسط پزشک و روانشناس کلینیک تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

نیایش افزود: در ادامه این روند و در همین راستا کلاس آموزشی بیماری‌های مقاربتی با تأکید بر بیماری‌های ایدز و هپاتیت برای 240 نفر از مددجویان اردوگاه کاردرمانی همدان توسط پزشک کلینیک مثلثی و همکاری روانشناس مرکز برگزار شد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: این کلاس‌ها در طی دو روز در نوبت‌های صبح و عصر و در گروه‌های 60 نفره برگزار و همچنین کلاس مجزایی در این زمینه‌ها برای پرسنل وظیفه اردوگاه هم برگزار شد.

انتهای پیام/89007/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول