اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان خبر داد

افزایش 15 برابری خرید گندم در استان زنجان/مستهلک بودن اغلب کمباین‌های مورد استفاده در منطقه

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان از افزایش 15 برابری خرید گندم در استان زنجان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش 15 برابری خرید گندم در استان زنجان/مستهلک بودن اغلب کمباین‌های مورد استفاده در منطقه

رسول منصوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز فصل خرید گندم تاکنون بیش از 165 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان گندم توسط مراکز خرید دولتی و مراکز طرف قرارداد این شرکت خریداری و ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه خرید گندم این استان نسبت به سال گذشته از رشد 15 برابری برخوردار است، تصریح کرد: امسال میزان خرید بخش خصوصی بیش از 70 هزار تن است.

وی با بیان اینکه از این میزان گندم 44 هزار تن توسط شرکت مینوی خرم‌دره خریداری شده است، اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده توسط توسط کارخانجات آردسازی طی سال‎جاری 10 هزار تن است.

منصوری به خرید 15 هزار تن گندم بذری نیز اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان فصل خرید گندم، میزان خرید با آمار اعلام شده توسط جهاد کشاورزی استان مطابقت کند.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت مطلوب گندم خریداری شده در استان افزود: کیفیت بذر استفاده شده در کشت گندم سال‌جاری ایده‌آل بوده است.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان همچنین به مستهلک بودن اغلب کمباین‌های مورد استفاده در منطقه اشاره کرد و گفت: قسمتی از گندم کشاورزان در هنگام برداشت توسط کمباین‌ها ریزش شده و این مشکل درصدی از عملکرد مزارع و به تبع آن میزان خرید گندم را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت غله ضمن اشاره در ادامه با بیان اینکه آمار خرید روزانه استان طی شهریور ماه نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است، گفت: مراکز خرید گندم از جمله سیلوی غدیر زنجان، کارخانجات آردسازی و برخی مراکز مباشر خرید تا آخرین مراجعات گندم فعال بوده و آماده پذیرش محمولات گندم هستند.

*پرداخت 100 میلیارد تومان بهای گندم به کشاورزان

وی در ادامه میزان پرداختی بهای گندم را بیش از 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: عمده مطالبات کشاورزان تا پایان مرداد ماه واریز شده و مابقی وجوهات از جمله مابه‎التفاوت 80 تومانی نیز در حال پرداخت است.

منصوری با بیان اینکه گندم مورد نیاز استان تا فصل خرید سال آینده ذخیره‎سازی شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه واردات گندم از خارج کشور با مشکل و محدودیت مواجه است، از محل مازاد بر مصرف استان، نیاز سایر استان‌های کشور نیز تامین شده است.

وی به ترانزیت 16 هزار تن گندم به استان‌های قم، قزوین، مازندران و گیلان اشاره کرده و افزود: صادرات گندم تا مقدار بیش از 40 هزار تن ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/73005/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول