اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان:

215 هزار تن گندم در لرستان خریداری شد

مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان گفت: 215 هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان لرستانی خریداری شده است.

215 هزار تن گندم در لرستان خریداری شد

فرشاد بهاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه سال گذشته 13 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده بود، گفت: این رقم به دلیل خشکسالی نسبت به سال 90 که 201 هزار تن بوده کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در سطح لرستان 12 کارخانه آرد و 1800 نانوایی وجود دارد، افزود: پیش‌بینی امسال خرید گندم در لرستان بیش از 300 هزار تن بوده که به دلیل خشکسالی در دو شهرستان کوهدشت و پلدختر لرستان، این آمار تا امروز به 215 هزار تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان با اشاره به اینکه در سطح استان 101 مرکز خرید غله وجود دارد، اضافه کرد: هم اکنون 46 مرکز خرید در استان فعال هستند که براساس میزان افت مفید و غیرمفید این محصول نرخ‎گذاری و از کشاورز خریداری می‎شود.

بهاروند با بیان اینکه مصرف سالانه گندم لرستان 220 هزار تن است، متذکر شد: وضعیت ذخیره‌سازی سیلو و انبارهای گندم لرستان 533 هزار تن است.

مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان اذعان داشت: تاکنون 134 میلیارد تومان تاکنون به کشاورزان لرستانی پرداخت شده و مبلغ 32 میلیارد تومان باقیمانده در حال پرداخت است.

انتهای پیام/2304/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول