اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود:

22 هزار تن گندم در دورود برداشت شده است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود گفت: تاکنون نزدیک به 22 هزار تن گندم در شهرستان دورود برداشت شده است.

22 هزار تن گندم در دورود برداشت شده است

غلامرضا هاشمی امروز در گفت‌وگو با فارس در دورود در خصوص میزان برداشت گندم در سطح شهرستان دورود اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 22 هزار تن گندم از مزارع شهرستان دورود برداشت شده است.

وی افزود: برداشت گندم در شهرستان دورود در مراحل پایانی خود به سر می‌برد و می‌توان گفت، طی چند روز آینده مقدار اندک باقی مانده که در مرحله خرمن کوبی به سر می‌برند به پایان می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود خاطرنشان کرد: در مجموع در بیش از 14 هزار و 750 هکتار از اراضی شهرستان دورود گندم کشت شده که از این میزان 7600 هکتار به صورت آبی و 7150 هکتار آن به صورت دیم است.

هاشمی با اشاره به ظرفیت 40 تنی سیلوهای گندم شهرستان دورود ابراز داشت: ما در رابطه با ذخیره گندم با توجه به ظرفیت بالای سیلوها مشکلی نداریم.

این مسئول در رابطه با طلب کشاورزان از دولت عنوان کرد: درصد بالای از کشاورزان پول خود را دریافت کرده‌اند و تنها درصدی از آنها مانده است که این مشکل مربوط به تمام کشور و استان است.

وی افزود: البته این درصد باقی مانده مربوط به افزایش قیمتی بود که دولت در نرخ گندم در میانه‌های فصل برداشت مصوب کرد و کشاورزانی که قبل از آن گندم خود را تحویل داده بودند، تفاوت نرخ اول که 720 تومان بود و نرخ دوم یعنی 800 تومان را دریافت می‌کنند.

هاشمی متذکر شد: کشاورزانی که پس از افزایش قیمت گندم، محصول خود را تحویل داده‌اند، هیچ‌گونه طلبی ندارند و تنها همان گروه یاد شده به ازای هر تن 80 هزار تومان دیگر طلب دارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود در خصوص برداشت جو اذعان داشت: برداشت جو در شهرستان دورود به پایان رسید و شاهد آن بودیم که نزدیک به 5 هزار و 700 تن جو در شهرستان دورود برداشت شد.

انتهای پیام/2304/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول