اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان:

شورای لاهیجان در اعتلای فرهنگ دینی گام برمی‌دارد

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: شورای اسلامی شهر یکی از متولیان فرهنگ است و می‌تواند با بررسی تخصصی مباحث فرهنگی در کمیسیون داخلی شورا و ارائه برنامه و راهکارهای مناسب در اعتلای فرهنگ دینی گام‌های مؤثری بردارد.

شورای لاهیجان در اعتلای فرهنگ دینی گام برمی‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، ابراهیم مهربان پیش از ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی این شهر با حضور فرماندار لاهیجان با گرامیداشت دهه کرامت و خجسته میلاد مسعود امام رضا (ع) اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یکی از متولیان فرهنگ است و می‌تواند با بررسی تخصصی مباحث فرهنگی در کمیسیون داخلی شورا و ارائه برنامه و راهکارهای مناسب در اعتلای فرهنگ دینی گام‌های مؤثری بردارد.

وی، با ابراز ناخرسندی از مجموعه فعال در جنگل میرصفای لاهیجان، افزود: با توجه به اینکه شهروندان متولی آن مجموعه را شهرداری لاهیجان می‌شناسند باید این مکان به لحاظ فرهنگی‌مذهبی شرایط بهتری داشته و جا دارد شهرداری در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشد. 

رئیس شورای شهر لاهیجان، میادین میوه و تره‌بار این شهر را پاسخگوی نیازهای شهر ندانست و خواستار برنامه‌ریزی هدفمند در این زمینه برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم شدند.

وی، با اشاره به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای استقبال از دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز شد.

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در جلسه مذکور به موضوع درصد کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری این شهر اشاره کرد.

سیدرضی فلاح‌چای، افزود: با توجه به اینکه زمین باغ قطبی در ابتدای بام سبز در اختیار شهرداری لاهیجان قرار گرفته و شهرداری باید مبلغ هنگفتی را بابت سهم کتابخانه‌ها بپردازد بنابراین باید تمهیدات لازم برای ایجاد کتابخانه‌ای مجهز در زمین مذکور اندیشیده شود.

وی برطرف شدن معضل ترافیک شهری را فرهنگ‌سازی در این زمینه دانست و گفت: در هر منطقه از شهر لاهیجان مدارس زیادی وجود دارد که همواره شاهد هستیم به همراه هر دانش‌آموز یک خودرو نیز در حال تردد و پیاده و سوار کردن دانش‌آموزان است که می‌توان با فرهنگ‌سازی برای کاهش این مشکل گام برداشت.

این عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان، به دوگانگی خودروهای زیرنظارت سازمان حمل و نقل درون شهری و اصناف اشاره کرد و خواستار رسیدگی فرماندار لاهیجان برای برطرف شدن این مشکل شد.

عضو دیگر شورای شهر لاهیجان نیز مقوله فرهنگ را مسئله پیچیده و مهمی عنوان کرد و گفت: نمی‌توان نهاد و یا ارگان خاصی را مسئول و متولی خاص فرهنگ دانست زیرا تمام دستگاه‌ها در برابر این موضع مسئول هستند.

رحیم کشاورز، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ باید با شناخت کامل و جدیت عمل کرد تا بتوانیم شاهد نتیجه مطلوب باشیم.

انتهای پیام/84002/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول