اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

امام رضا(ع) مظهر اسماء الهی است

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: می‌توان ادعا کرد امام رضا(ع) به صورت کامل مظهر اسماء‌الهی و خلیفةالله فی‌الارض است.

امام رضا(ع) مظهر اسماء الهی است

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: پیشوای هشتم شیعیان دارای شخصیت ممتاز و برجسته‌ای است که نخبگان، دانشمندان اسلامی و حتی دانشمندان غیر اسلامی بر عظمت وی اعتراف دارند.

وی خاطرنشان کرد: این امام با برخورداری از مقام رفیع امامت به صورت تابناک و نورانی در جهان اسلام درخشید و آثار و برکات بسیار فراوانی را از خود به جای گذاشت.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: کسی که دارای مقام امامت است باید دارای شاخص‌هایی مانند علم، عصمت، شجاعت، سخاوت، اعجاز، عدالت و تقرب الی الله باشد و در یک جمله باید همه کمالات را در خود جای دهد.

وی ادامه داد: با توجه به آیات ولایت در قرآن و احادیث و روایات نقل شده از معصومان، شخصیت وجودی امام رضا(ع) تایید شده و همه خصوصیات و ویژگی‌های ذکر شده در وجود مقدس آن امام عزیز متجلی بوده است.

انصاری بویراحمدی یادآور شد: امام رضا(ع) رهبری دنیوی، معنوی و اخروی امت اسلام به ویژه شیعیان را به عهده داشتند و در تمام زمینه‌های مورد نیاز به هدایت شیعیان ‌پرداختند.

وی فضل و بخشش را از جمله کمالات بارز امام رضا(ع) ذکر کرد و افزود: اگرچه شیعیان بیشتر از فرقه‌های دیگر اسلامی مورد محبت امام بودند، ولی در آن روزگار هیچکس از فضل و بخشش امام بی‌نصیب نبود.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در هر موضوع و جنبه‌ای که به حکمتی نیاز بود ضمن برخورداری از حکمت‌ها انواع و اقسام مشکلات را برطرف می‌کرد به‌طوری که این امام اختلافات و جنگ‌های طایفه‌ای را به صلح و سازش تبدیل می‌کرد و مانند پیامبر اکرم(ص) اصلاح کننده بین مردم بود.

وی با اشاره به بدعت‌های اقوام، طوایف و فرقه‌های اسلامی گفت: این امام بزرگوار با هوشیاری و بهره‌مندی از علم لدنی بدعت‌ها را نابود ‌می‌کرد و اسلام اصیل و بدون انحراف را تبیین و فرهنگ‌سازی کرد.

انصاری بویراحمدی یادآور شد: دستگیری و نجات برهنگان و گرسنگان از صفات دیگر پیشوای هشتم بود، به گونه‌ای که هیچ نیازمندی به سوی امام دست نیاز دراز نمی‌کرد، مگر به زیباترین وجه بی‌نیاز می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار ایمنی‌بخش و نجات‌دهنده مردم از سختی‌ها و مشکلات بود، زیرا در آن روزگار بارها جهان اسلام گرفتار خشکسالی ‌شد و با دعای این امام بزرگوار باران رحمت بارید.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: می‌توان ادعا کرد امام رضا(ع) به صورت کامل مظهر اسماء الهی و خلیفة‌الله فی‌الارض است بنابراین جا دارد اندیشمندان، محققان و صاحب‌نظران به بازخوانی زندگی امام پرداخته و کمالات و اوصاف وی را تبیین و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول