اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی قم:

8 کتاب با موضوع حضرت امام رضا(ع) در قم منتشر شد

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: همزمان با هفته فرهنگ رضوی قم هشت کتاب نفیس ادبی و عمومی و یک نرم‌افزار ارزشمند با موضوع محوری حضرت امام رضا(ع) منتشر شد.

8 کتاب با موضوع حضرت امام رضا(ع) در قم منتشر شد

سیدرسول موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: دارالحدیث این مجموعه کتاب را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، همزمان با برگزاری «نخستین همایش ملی حدیث رضوی» در قالب جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا(ع) منتشر کرد.

وی این هشت کتاب را در قالب‌های داستان کوتاه، نثر ادبی، شعر و زبان معیار دانست و افزود: این کتاب‌ها از جنبه‌ها و پنجره‌های گوناگون و متنوع، به شیوه‌ زندگی و جنبه‌های برجسته‌ شخصیت هشتمین امام معصوم علیه‌السلام می‌پردازند.

موسوی نژادیان با اشاره به اینکه در تدوین این کتاب‌ها، بر استفاده از هنرهای ادبی و هنرهای تصویری همچون گرافیک تاکید شده است، ابراز داشت: از جمله ویژگی‌های این آثار، اتکا به متون معتبر تاریخی و حدیثی در زمینه سیره و سخنان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است که زیر نظر پژوهشگاه قرآن و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات موسسه‌ علمی دارالحدیث تولید شده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه به عناوین و موضوعات این هشت کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب «دامنه‌های بلند مسیر چشم تو» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه براساس سیره‌ امام رضا(ع) است که به قلم اعضای انجمن داستان‌نویسان حوزه منتشر شد.

وی افزود: «مسیحای طوس» با موضوع شرح 40 کرامت برگزیده از امام رضا(ع) و مزار نورانی آن حضرت به قلم حمید احمدی جلفایی، «زندگی نامه کوتاه و مستند امام رضا علیه السلام» به قلم مهدی غلامعلی، «زائر بامعرفت» با موضوع شناخت نامه‌ای کوچک و روان درباره مقام امام رضا(ع) براساس زیارت جامعه کبیره که تولید اداره تدوین متون ترویجی دارالحدیث است، «زندگی بر چشمه سار حدیث رضوی» که گزیده‌ای از سخنان و احادیث حضرت امام رضا(ع) بوده و به همت مجتبی فرجی تدوین شده است، از دیگر کتاب‌های چاپ شده به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین تصریح کرد: کتاب «در حضور دریا» از عناوین دیگر است که گزیده‌ای از بهترین سروده‌های شاعران در مدح امام هشتم علیه‌السلام بوده و به انتخاب حسین علیزاده منتشر شده است.

موسوی‌نژادیان در پایان دو کتاب «نوشته روی دلم زودتر بیا» با موضوع نثرهای ادبی درباره زیارت امام رضا علیه السلام به قلم مصطفی پورنجاتی و همچنین «گزیده کتابشناسی امام رضا علیه السلام» به قلم هادی ربانی که معرفی کوتاه برترین کتاب‌های مربوط به سیره رضوی از گذشته تا امروز بوده را از دیگر عناوین کتاب‌های چاپ شده ویژه همایش ملی حدیث رضوی دانست.

وی همچنین نرم افزار نفیس کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) را از دیگر تولیدات همایش ملی حدیث رضوی دانست و افزود: این نرم افزار ارزشمند با همکاری دارالحدیث و مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور تهیه شده است و تمام کتاب‌های مربوط به زندگانی امام رضا(ع) از جمله عیون اخبار الرضا و مسند الامام الرضا با ترجمه‌های مختلف و ... را داراست.

نخستین همایش ملی حدیث رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با هدف کشف و تبیین حدیثی سیره رضوی، توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و با همکاری دانشگاه‌ قرآن و حدیث، پژوهشکده قرآن و حدیث، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز الکترونیک دانشگاه مجازی قرآن و حدیث، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و مرکز تخصصی علوم حدیث، انجمن حدیث حوزه، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات، برگزار شد.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول