اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

صفحه حوادث روزنامه‌ها منشأ بسیاری از معضلات/ هتک حرمت انسان‌ها در برخی رسانه‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موارد بسیاری داریم که صفحه حوادث نشریات موجب بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شده است.

صفحه حوادث روزنامه‌ها منشأ بسیاری از معضلات/ هتک حرمت انسان‌ها در برخی رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز طاهری امروز در کارگاه بصیرتی مهارتی رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کار رسانه‌ها با اندیشه سر و کار دارد پس باید اندیشه‌ها را درست آبیاری کرد و آن را پرورش داد.

این فعال فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: نخست باید در رسانه برای حفاظت از ارزش‌های اسلامی به جهان‌بینی اسلامی اندیشید تا قلم ما بتواند از این ارزش‌ها به درستی محافظت کند.

طاهری با بیان این‌که رسانه اسلامی باید حق را به صراحت و شفاف بگوید تصریح کرد: می‌توانیم با بیان حرف حق همواره پیروز باشیم بر خلاف رسانه‌های غربی که بسیاری از حقایق را در روز روشن تحریف می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که در این کارگاه آموزشی و بصیرتی سخنران مهمان با عنوان رسانه و حفاظت از مرزهای فرهنگی انقلاب بود، ادامه داد: آن‌ها با همین روش به کشورهایی مثل عراق و افغانستان اجازه حمله دادند و امروز هم با همین استناد درصدد حمله به سوریه هستند.

طاهری تعریف درست و دقیق از ارزش‌ها را برای حمایت از ارزش‌ها به خصوص در رسانه‌ها مهم دانست و گفت: ابتدا باید روشن کنیم که چه چیزهایی را باید گفت و چه مواردی را باید نگفت و آزادگی به خصوص در بحث رسانه این است که برخی چیزها را نگوییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: می‌بینیم که در دنیای امپراطوری شرق و غرب برای مصالحی که خودشان دارند بسیاری از چیزها را نمی‌گویند و این‌گونه منافع خودشان را ولو باطل که باشد حفظ می‌کنند.

وی مشکل بشر را در این دانست که قبل از رسیدن به حقیقت مدعی آن می‌شود و در ادامه عنوان کرد: برای خبرنگاری که تعهد ندارد بالاترین حرف در توجیه کار خود این است که گردش آزاد خبر را پاس بداریم.

وی با بیان موردی از اقداماتی که در رسانه‌ها نتیجه معکوس برای تعالی جامعه دارد، ابراز کرد: در برخی نشریات صفحات حوادثی وجود دارد که خواندن این حوادث ناخودآگاه جوانان را به سوی پرتگاه سقوط پیش می‌برد چرا که می‌خواهند خود را در قالب شخصیت‌های حتی منفی حوادث در معرض امتحان قرار دهند.

انتهای پیام/2571/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول