اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد با 52 دستگاه اجرایی قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین از انعقاد تفاهم‌نامه با 52 دستگاه اجرایی برای ریشه‌کن کردن فقر خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد با 52 دستگاه اجرایی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین هدایت صفری عصر امروز در جمع مسئولان فرهنگی و کارشناسان مشاوره خانواده کمیته امداد امام خمینی شهرستان‌های استان قزوین بیان داشت: استان قزوین حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که این رقم در شش شهرستان، 19 بخش، 898 روستا و 46 دهستان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: استان قزوین یک درصد مساحت و جمعیت کشور را داراست و در اقتصاد ملی حدود پنج درصد ایفای نقش می‌کند، همچنین موقعیت جغرافیایی استان قزوین به گونه‌ای است که استان قزوین در تلاقی استان‌های غربی، شمالی و مرکزی قرار دارد که این موقعیت جغرافیایی موقعیت ویژ‌ه‌ای را به دنبال دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین افزود: باید فرصت‌ها را به دستاورد تبدیل کنیم چراکه استان قزوین از زیرساخت‌های توسعه‌ای خوبی برخوردار است البته این استان در حوزه کمیته امداد متناسب با اسناد بالادستی و همچنین سند کاهش فقر، نظام جامع آموزشی و نظام جامع سلامت برنامه‌هایی را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد به‌طوری که با 52 دستگاه اجرایی انعقاد تفاهم‌نامه داشته تا بتوانیم با هم‌افزایی؛ فقر را ریشه‌کن کنیم.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه 23 درصد جمعیت استان قزوین روستایی است ولی 60 درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد در روستاها هستند که این امر نشان‌دهنده نگاه ویژه امداد برای رفع محرومیت در روستاها است.

صفری اضافه کرد: بر اساس آمارهای رسمی، 49 درصد جمعیت استان را از نظر جنسیتی خانم‌ها تشکیل می‌دهند ولی در امداد 69 درصد جمعیت زیر پوشش این نهاد خانم‌ها هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین توضیح داد: داشتن نگرش مثبت یکی از عوامل موفقیت در کارها است که به این منظور عامل نخست مثبت‌اندیشی است و در گام بعدی باید دانش و تخصص کار را داشته باشیم و در بخش سوم آنچه مهم است پشتکار است چراکه پشتکار کامل کننده عوامل دیگر است.

وی گفت: در حوزه فرهنگی با وجود تعدد کارها اما پشتکار و نگاه خوبی به اثر بخشی کارها وجود دارد و لازم است از ظرفیت‌های فرهنگی استان نیز به خوبی بهره ببریم چراکه با همین تلاش و پشتکار است که کمیته امداد امام خمینی در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت دستگاه برتر شناخته شد و یا در سوادآموزی لوح تقدیر گرفت و در حوزه اقامه نماز نیز مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

صفری یادآور شد: نگاه کمیته امداد امام خمینی به حوزه فرهنگی، نگاه آینده‌نگر و استراتژیک است و اگر اعتباری در کمیته امداد برای حوزه فرهنگی داشته‌ایم به هیچ وجه آن را هزینه حساب نکرده بلکه اعتبارات فرهنگی یک سرمایه‌گذاری است زیرا با این سرمایه‌گذاری می‌توانیم افراد علمی کشور را تربیت کنیم تا بتوانند در آینده جامعه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/2667/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول