اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت خیر اردبیلی

درمانگاه خیریه مؤسسه ریحانه اردبیل احداث می‌شود

با مشارکت خیر نام آشنای اردبیلی درمانگاه خیریه مؤسسه ریحانه اردبیل احداث می‌شود.

درمانگاه خیریه مؤسسه ریحانه اردبیل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی مؤسسه ریحانه اردبیل، در مراسمی که در کوچه حاج قهرمان اردبیل برگزار شد، کلنگ احداث این درمانگاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و جمعی از خیرین و نیکوکاران به زمین زده شد.

این درمانگاه در زمین موقوفه عبدالرحیم جلایی خیر نام آشنای اردبیلی و در فضای یک‌هزار و 400 متر مربع در چهار طبقه شامل درمانگاه تخصصی، مطب پزشک و داروخانه احداث شده و به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج ارائه خدمات می‌کند.

این درمانگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان احداث می‌شود و قرار است با مشارکت خیرین تا آخر سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم در سخنانی با اشاره به جایگاه سنت حسنه وقف، همه آحاد جامعه را به ویژه ثروتمندان و متمولان را به احیای این سنت حسنه فرا خواند.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی گفت: همه باید فرصت دستگیری از نیازمندان، فقرا و افراد کم توان مالی را یک فرصت استثنایی برای اصلاح و عمران امور دنیوی و اخروی خود بدانیم و در این کار همتی والا داشته باشیم.

وی افزود: باید از این سرمایه‌های مادی و دنیوی برای سازندگی آخرت استفاده کرد و با تلاش مضاعف در ساخت مدرسه، حوزه‌های علمیه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از گذشته در این زمینه حرکت و اقدام مثبت و سازنده را انجام داد.

عاملی با قدردانی از اقدام خوب خیر نام آشنای اردبیل، جلایی تصریح کرد: فرهنگ وقف عظمت مکتب اسلام و دیانت و روح والای انسانی را نشان می‌دهد و آنچه که در جامعه اسلامی همیشه به عنوان حرکت مثبت از آن یاد می‌شود غمگساری‌ها و زدودن پریشان احوالی‌هاست.

امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد باید نسبت به آن عاطفه داشته باشیم چرا که بی‌رحم بودن نشانه جامعه غربی و گناه آلودی است که در آن هیچ نشانه‌ای از عطوفت، رحم و صداقت دیده نمی‌شود.

در این مراسم عبدالرحیم جلایی نیز با بیان فلسفه اهدای زمین خود به ساخت این مجموعه فاخر اضافه کرد: بنده سفری به مشهد مقدس داشتم و به عیادت یکی از بیماران منتسب رفته بودم که در آن جا با احوال سازنده بیمارستان یک خیر نام آشنا، آشنا شده و قطعه شعری را از او که در بیمارستان نصب شده بود، خواندم که این شعر مرا تحت تأثیر قرار داد.

وی بیان کرد: این شعر بنده را متحول کرد و وقتی به اردبیل آمدم دنبال بهانه‌ای بودم تا کار نیک و ماندگاری برای آخرت خود بر جای بگذارم که در هم صحبتی با مدیرعامل مؤسسه خیریه ریحانه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جریان ساخت یک درمانگاه خیریه قرار گرفتم و مصمم شدم این زمین را اهدا کنم.

مدیرعامل مؤسسه خیریه ریحانه اردبیل نیز با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 400 خیر با حمایت‌های مادی و معنوی خود یاریگر این مؤسسه در مددرسانی به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج هستند، گفت: احداث درمانگاه خیریه جز اولویت‌های ما بوده که امیدواریم در ساخت این درمانگاه نیز مردم خیر و نیکوکار اردبیل یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/62004/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول