اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آب‌گرم خلیل‌آباد درمانگاهی طبیعی که نیازمند درمان است

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان خلیل‌آباد، آب‌گرم معدنی آن است که با فاصله تقریبی 15 کیلومتر در امتداد جاده شمال شهر و در مسیر رودخانه خارزنج واقع شده است و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

آب‌گرم خلیل‌آباد درمانگاهی طبیعی که نیازمند درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌‌آباد، حرارت آب‌گرم خلیل‌آباد 25 درجه و برای درمان بیماری پوستی، استخوانی و مفصلی بسیار مناسب است. با وجود این‌که فضای منطقه قابلیت توسعه و جذب گردشگر را دارد اما تاکنون توجه جدی به این فضا و منطقه نشده است.

جمعی از کوهنوردان این شهرستان می‌گویند: تاکنون چندین منطقه از کشور را برای گردشگری و بازدید از اماکن تفریحی انتخاب کرده‌اند اما این چنین فضای بکر و طبیعی را ندیده‌اند.

متاسفانه کسی به این مکان توجه ندارد در صورتی که این منطقه گردشگری بهترین مکان برای جذب توریست و علاقه‌مندان به استفاده از آب معدنی که قابلیت درمان بیماری‌های پوستی را دارد، است.

این کوهنوردان که هر هفته با تعدادی از افراد علاقه‌مند این مسیر را به منظور ورزش و کوهنوردی و استفاده از آبگرم معدنی طی می‌کنند، معتقدند: مشخص نیست متولی این مکان چه کسی است و چرا توجهی به آن نمی‌شود.     

محمد نجاریان از ورزشکارانی بود که این مسیر را برای کوهپیمایی انتخاب کرده است.

این کوهنورد از بی‌توجهی مسئولان گله کرد و اظهار داشت: بعضی از شهرستان‌ها فاقد این‌گونه مکان‌ها هستند ولی تلاش دارند از کوچکترین فضای دیدنی خود بهترین استفاده را داشته باشند اما افسوس این مکان، این‌گونه مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

حبیب‌الله عبدی از علاقه‌مندان به این منطقه گفت: بیش از 15 سال است که هر سال به مناسبت‌های مختلف به این آب‌گرم می‌آیم چراکه این مکان فضای دیدنی و بکر دارد.

وی استفاده از این آب‌گرم را دوای درد بیماری‌های پوستی ذکر کرد و گفت: با رفتن داخل این آب خستگی بدن از بین می‌رود.

محسن زمانی هم از دیگر گردشگران این منطقه می‌گوید: در سال بیش از 30 بار این مسیر 10 کیلومتری را با حضور تعدادی از ورزشکاران طی می‌کنم که جا دارد از شهرداری و تربیت بدنی این شهرستان که دغدغه بهسازی این مکان را دارند، تشکر کنم اما چون فاقد اعتبار لازم برای هزینه در این مکان هستند، کاری صورت نگرفته است.

رضا یوسفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلیل‌آباد در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: مطالعات لازم توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در دست انجام است و در حال پیگیری زیرساخت‌های لازم گردشگری در منطقه هستیم.

وی افزود: آب‌گرم خلیل‌آباد در کشور بی‌نظیر است و حتی از لحاظ املاح بالاتر و دارای کیفیت بیشتر از آب گرم‌های مشابه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلیل‌آباد همکاری بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه دولت سرمایه‌گذاری لازم برای بهسازی این مکان را انجام نداده است.

یوسفی تردد زیاد علاقه‌مندان در شهرهای مختلف کشور، استان و شهرهای همجوار را یادآور شد و افزود: این مکان بهترین طبیعت برای گردشگری و استفاده از آب گرم معدنی است.

غلامرضا توکلی شهردار خلیل‌آباد که به مدت هشت سال مسئولیت اداره تربیت بدنی شهرستان را پیش از شهردار شدن بر عهده دارد، گفت: هر سال با اعتبارات داخلی نسبت به تسطیح مسیر گرماب خلیل‌آباد اقدام می‌شود ولی این اعتبارات اصلاً جوابگوی رسیدگی بیشتر به این مکان نیست.

وی فاز عمرانی این مکان را شامل تسطیح جاده از داخل شهر تا پای کوه و از پای کوه تا محل آب‌گرم ذکر کرد که باید از روی کوه‌های زیبای خارزنج گذر کرد.

شهردار خلیل‌آباد اعلام کرد: در صورت اختصاص اعتبار شهرداری این مسیر را به عنوان یک منطقه گردشگری مورد بازسازی و توجه قرار خواهدیم داد.

وی نیز این فضا را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در این منطقه دارای صرفه اقتصادی است.

شهردار خلیل‌آباد جنگل‌کاری 50 هکتار اراضی بکر منتهی به آبگرم با اعتبار یک میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری را متذکر شد که عملیات این پروژه از چندی قبل آغاز شده و به‌زودی نیز فضای زیبا و درختکاری لازم از نهال‌ها و گونه‌های مختلف آغاز می‌شود.

وی از 28 هکتار فضای جنگل در شهر خلیل‌آباد که سابقه 40 ساله دارد نام برد که امروزه این فضا روزانه در فصول مختلف سال مورد استفاده شهروندان و مسافران و زائران قرار می‌گیرد و منطقه‌ای زیبا در مسیر آب‌گرم برای گردشگری شده است.

حسن صداقت رئیس شورای شهر خلیل‌آباد نیز در این زمینه اظهار داشت: هرچه به این منطقه توجه شود موجب جذب بیشتر گردشگر و مسافر می‌شود و اقتصاد شهرستان دو چندان رونق می‌گیرد.

وی خلیل‌آباد را شهری تجاری ـ اقتصادی دانست و گفت‌: این شهرستان دارای محصول کشمش سبز قلمی است که در صورت ایجاد جاذبه‌های گردشگری و با توجه به مسیرهای منتهی به این شهرستان، تاثیر فراوانی در شکوفایی منطقه خواهد داشت.

علیرضا یاوری عضو شورای اسلامی شهر خلیل‌آباد در دوره چهارم هم به ظرفیت‌های جاذبه‌ای این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های شورا در این دوره ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توجه به مکان‌های فرهنگی خواهد بود که با همکاری دستگاه‌های مربوطه در شهرستان و استان این آمادگی را داریم که کمک کنیم و همکاری لازم را داشته باشیم.

علی‌اصغر مرادزاده فرماندار خلیل‌آباد هم به خبرنگار فارس گفت: در ایام تعطیلات بیش از 30 هزار مسافر و گردشگر و زائر از منطقه خلیل‌آباد بازدید می‌کنند.

وی با برشمردن مزیت‌های گردشگری منطقه گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی، یکسری فعالیت‌ها باید در قالب تعاونی و توسط بخش خصوصی اقدام شود که اعلام می‌کنم هرکس در این راستا در این شهرستان اقدام به سرمایه‌گذاری کند در کمترین زمان ممکن به تقاضاها رسیدگی می شود.

مرادزاده سرمایه‌گذاری در منطقه آب‌گرم خلیل‌آباد را اقتصادی دانست و افزود: همه دستگاه‌های شهرستان آماده همکاری با سرمایه‌گذار هستند.

وی از لحاظ املاح بهداشتی، آب معدنی گرماب خلیل‌آباد را بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: طرح‌هایی در حال پیگیری است که آب را از فاصله شش کیلومتری محل آبگرم به پای کوه برسانیم تا همه بتوانند از این نعمت خدایی استفاده کنند.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول