اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نیر:

جذب سرمایه‌گذاران برای مدرن‌سازی آب‌های گرم ضروری است

فرماندار شهرستان نیر گفت: جذب سرمایه‌گذاران برای مدرن‌سازی آب‌های گرم و معدنی بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

جذب سرمایه‌گذاران برای مدرن‌سازی آب‌های گرم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر فخرالدین زاهد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب‌های گرم این شهرستان در نیر اظهار داشت: سال‌هاست که بحث ساماندهی آب‌های گرم نیر به ویژه سقزچی و برجلو مورد دقت و توجه متولیان است اما به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها هنوز به شکل کامل این ساماندهی انجام نشده است.

وی ضرورت ساماندهی آب گرم سقزچی را با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یادآور شد و تصریح کرد:‌ در این زمینه میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های متولی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خودشان را انجام دادند تا این مجموعه‌های تفریحی، توریستی و گردشگری ساماندهی، مدرن‌سازی و زیباسازی شود تا برخی از مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه برطرف شود.

فرماندار شهرستان نیر از اختصاص 12 هکتار زمین برای ساماندهی آب‌های گرم این شهرستان به ویژه سقزچی به همت آب منطقه‌ای استان خبر داد و خاطر نشان کرد: ما در این زمینه پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را به گونه‌ای انجام دادیم تا براساس اولویت‌ها امر بهسازی و نوسازی آب‌های گرم موجود شهرستان انجام شود که بطور حتم این امر به حضور بیشتر مسافران و توریسم داخلی نیز کمک می‌کند.

زاهد شهرستان نیر را معبر ورودی استان از شرق و شامل مجموعه‌های عظیم تاریخی، گردشگری، تفریحی و توریستی اعلام کرد و ادامه داد: اگر به زیرساخت‌های این حوزه توجه جدی کنیم بطور حتم در پیشبرد امور و رونق صنعت گردشگری بسیار موفق عمل می‌کنیم چرا که مردم انتظار دارند از آب‌های گرم، اماکن تاریخی مناسب و همچنین دیگر ظرفیت‌های گردشگری منطقه نظیر بولاغلار و نوالر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما به دنبال برگزاری جشنواره سنتی آش در نیر و بازی‌های بومی، محلی در این منطقه اهالی نیر و دوستداران طبیعت دست به کار شده و نسبت به پاکسازی فضای این منطقه زیبای گردشگری همت کردند.

در این حرکت سازنده و الگویی که جمعی از گردشگران و میهمانان نیز حضور داشتند کل منطقه نمونه گردشگری بولاغلار و پارک جنگلی نوالر نیر از وجود زباله و برخی مواد زاید پلاستیکی و همچنین ظروف یکبار مصرف پاکسازی شد تا طبیعت بکر و زیبای منطقه همچنان به زیباترین شکل باقی بماند.

منطقه نمونه گردشگری بولاغلار که دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار ارزشمند و قابل توجه است در 500 متری شهر نیر همچنان از برخی امکانات ماندگاری مسافر رنج می‌برد که به نظر می‌رسد با تدبیر مسئولان و برنامه‌‌ریزی‌های درست بتوان از این ظرفیت بیشترین بهره و استفاده را کرد تا خدمات‌رسانی به گردشگران نیز به بهترین صورت انجام شود.

دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه شهرداری، بهداشت و همچنین امور آب و برخی دیگر از دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری می‌توانند در این منطقه با جذب سرمایه‌گذاران ظرفیت‌های خوب اقامتی، پذیرایی و کمپینگ‌هایی را به وجود آورند تا گردشگران بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند.

انتهای پیام/62006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول