اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

انتقال آهن‌فروشان اولویت اصلی است / جذب سرمایه‌گذاران جدید در شورابیل

شهردار اردبیل گفت: موضوع انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از شهر اولویت اصلی بنده در دوره جدید مدیریتم خواهم بود.

انتقال آهن‌فروشان اولویت اصلی است / جذب سرمایه‌گذاران جدید در شورابیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری در تبیین برنامه و دیدگاه‌های خود برای اعضای شورای چهارم در ساختمان شورای شهر اردبیل اظهار داشت: بنده در ادامه کار و مسئولیتم بنا به مصلحت شهر و شهروندان و نظر مساعد اعضای شورای شهر در قالب برنامه پنچ ساله سعی خواهم کرد پروژه‌ها و طرح‌های زیر‌بنایی را به انجام برسانم که یکی از آن‌ها موضوع انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از شهر است.

وی با بیان این‌که زیر‌ساخت این امر مهیا شده است و مشکلاتی برای این موضوع وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با اخذ قرارداد حدود 38 هکتار از اراضی اطراف اردبیل برای انتقال این بازار در نظر گرفته شده که با مشارکت بخش خصوصی این امر اتفاق می‌افتد.

شهردار اردبیل با بیان این‌که برنامه پنج ساله شهرداری قابلیت بازنگری را دارد، یادآور شد: در این بازنگری‌ها باید شورای چهارم بسیاری از واقعیت‌ها و ضرورت‌های توسعه شهری را در نظر بگیرند تا به معنای واقعی بتوانیم به افق توسعه برنامه پنجم دست پیدا کنیم.

بدری با اهمیت خواندن موضوع ممیزی املاک و تعریف محل درآمدی جدید برای شهرداری را یادآور شد و گفت: در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید دلسوزانه وارد شویم تا در منطقه ویژه توریستی شورابیل بتوانیم طرح‌های مختلفی را اجرایی کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در این زمینه پروژه‌های جدید در خیابان 45 متری شوراسنتر تا شهرک کوثر برای حضور سرمایه‌گذاران تدارک دیده‌ایم تا بتوانیم شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف باشیم.

شهردار اردبیل از تهیه نرم‌افزار کنترل پروژه‌ها به شکل فنی خبر داد و اظهار داشت: به دلیل آنکه حجم پروژه‌ها زیاد است و ما در زمان‌بندی اجرای این پروژه‌ها با خلا روبه‌رو هستیم ضرورت دارد از اول تا آخر، پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی تعریف شده اجرایی و عملیاتی شود.

حل ترافیک مرکز شهر در قالب یک طرح جامع در دستور کار است

بدری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که بر اساس طرح تفصیلی و موضعی، حل مشکل ترافیک شهری به‌ویژه ترافیک مرکز شهر در قالب یک طرح اجرایی سریع در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در کنار این موضوع بحث مسیر‌گشایی و باز کردن گره کور ترافیک شهر از دیگر اولویت‌های شهرداری در دور جدید فعالیت‌ها خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: در همین راستا خیابان 16 متری اسماعیل‌بیگ و برخی دیگر از مسیرهایی که با گره کور ترافیکی روبه‌رو هستند مشکلاتشان بررسی شده و تردد مردم راحت‌تر خواهد شد.

شهردار اردبیل توسعه فضای سبز را از دیگر اولویت‌های جدید شهرداری اعلام کرد و ادامه داد: ما هر سال 20 هکتار توسعه فضای سبز را در اولویت قرار دادیم به طوری که تلاش می‌کنیم تا با این اقدامات سرانه فضای سبز به بیشتر از 9 متر‌مربع برسد.

بدری رفع نقاط ضعف و تکیه بر نقاط قوت در دور جدید فعالیت شهرداری را ضروری اعلام کرد و گفت: بنده معتقدم در سایه همدلی و مشورت و همفکری اعضای شورای شهر و شهرداری بتوان بهترین تصمیم‌گیری‌ها را انجام داد.

وی تاکید کرد‌: حرکت بنده شورا محور بوده و از این به بعد نیز این اصل و مرام را حفظ خواهم کرد و بنده با احترامی که به جایگاه حقوقی شورا و حقیقی و حقوقی اعضای شورا دارم امیدوارم در سایه همدلی‌ها بتوانیم مشکلات را رفع و رجوع کنیم.

شهردار اردبیل در بیان عملکرد 27 ماهه خود با حفظ شعار صداقت، اخلاص و درست کاری با همراهی اعضای شورای شهر در دور سوم و استفاده از ظرفیت عظیم پرسنل شهرداری اردبیل یادآور شد: در این 27 ماه سعی کردیم با تدوین برنامه سالانه و پنجم توسعه شهر اردبیل با چشم‌انداز 20 ساله حرکت کنیم چراکه این برنامه‌ریزی‌ها محصول نظرات، ایده‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان، نخبگان و دلسوزان شهر بوده است.

بدری اظهار داشت: حرکت کلی ما به سمت شهرداری الکترونیک بوده که این مقدمه ممیزی املاک است که در این رابطه تمام مناطق شهرداری اردبیل به سیستم الکترونیکی مجهز شده و یا در حال اتصال است.

وی از تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری اردبیل و مهیا شدن این طرح تا آخر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس این طرح می‌توان برای اجرای متروی شهری و مونوریل برنامه‌ریزی کرد.

شهردار اردبیل از توانمند‌سازی نیروی انسانی و جذب 250 نیروی متخصص، کاردان و فنی به شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: اولویت ما در برنامه پنج ساله شهرداری اردبیل رفع مشکلات مبلمان شهری و آسفالت معابر است به طوری که در سال گذشته 227 هزار تن آسفالت تولید و توزیع کردیم.

وی از افتتاح منطقه چهار اردبیل در روزهای آینده خبر داد و افزود: تدوین و تنظیم برنامه تحول اداری و همچنین نظام‌نامه پژوهشی شورا و شیوه‌نامه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

365 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را جذب کردیم

شهردار اردبیل ادامه داد: در 2 سال اخیر، 365 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را جذب کردیم که از جمله پروژه‌های مهم تیراژه و مشارکت در مجموعه اتوبوسرانی اردبیل بوده است.

بدری از اولویت احداث سه تقاطع غیر‌همسطح آقا‌باقر، دارو پخش و ایستگاه سرعین خبر داد و تصریح کرد: مطالعات و طرح اجرایی این سه تقاطع تهیه شده و در دور چهارم شورا موفق به اجرای آن خواهیم بود.

وی از تعیین تکلیف اراضی بایر به‌ویژه حل مشکل چندین ساله شهرک ولایت و املاک خیابان عطایی اردبیل با مساعدت وزیر سابق راه‌ و شهرسازی خبر داد.

شهردار اردبیل ارتقای درجه شهرداری از 10 به 11، ایجاد نشاط و رضایت در محیط شهری با توسعه فضا‌های تفریحی، توریستی و فرهنگی و همچنین توجه به رضایتمندی شهروندان را از دیگر اقدامات انجام شده و اولویت‌دار شهرداری عنوان کرد.

بدری اظهار داشت: در حوزه درآمد‌زایی به رغم مشکلات اعتباری دولت شهرداری اردبیل توانست در کنار تسویه بدهی‌ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران حتی بدون یک روز تاخیر حقوق پرسنل و مطالبات بازنشستگان را به موقع پرداخت کنند.

وی از تسویه‌حساب بدهی بیمه‌ای و مالیاتی شهرداری و سازمان‌های تابعه آن خبر داد و گفت: ما تلاش کردیم تا بحث مالیات بر درآمد شهرداری اردبیل را که با مشکلاتی روبه‌رو بوده برطرف کرده و طوری برنامه‌ریزی کنیم تا این مالیات بر درآمد حذف شود.

شهردار اردبیل در پایان یادآور شد که در موضوع آسفالت و لکه‌گیری سعی کردیم کار را با کیفیت مطلوب‌تر به انجام برسانیم تا رضایت شهروندان و بالاتر از آن رضای الهی فراهم آید.

انتهای پیام/62004/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول