اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر:

بوشهر کتابخانه عمومی مناسب ندارد

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: بوشهر به عنوان مرکز استان کتابخانه عمومی مناسب ندارد و این در حالی است که براساس جمعیت موجود باید از 48 کتابخانه برخوردار باشد.

بوشهر کتابخانه عمومی مناسب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر صدرالله محتشم عصر امروز در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید در استان بوشهر با بیان اینکه سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 100 نفر باسواد در استان بوشهر 2.9 متر مربع است، گفت: میزان دسترسی جمعیت شهری به کتابخانه‌های عمومی 11 هزار و 633 باسواد به ازای هر کتابخانه است.

وی نبود کتابخانه عمومی مناسب در مرکز استان بوشهر را یک معضل دانست و افزود: بوشهر به عنوان مرکز استان کتابخانه عمومی مناسب ندارد و این در حالی است که براساس جمعیت موجود باید از 48 کتابخانه برخوردار باشد.

محتشم با بیان اینکه تنها کتابخانه عمومی شهر بوشهر منزل مسکونی قدیمی است، گفت: تنها کتابخانه عمومی شهر بوشهر که کتابخانه اهدایی "مصلحیان" است، یک منزل مسکونی و فرسوده با فضای داخلی نامناسب برای مطالعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر سرانه مطالعه استانی را 59 دقیقه و 13 ثانیه دانست و افزود: از این میزان 18 دقیقه مربوط به مطالعه کتاب و مابقی مربوط به مطالعه قرآن، اینترنت و روزنامه است.

وی افزود: سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر 95 کتاب به ازای هر 100 نفر باسواد است.

محتشم با بیان اینکه پنج درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای کتابخانه عمومی هستند، ادامه داد: هم‌اکنون در مجموع 69 کتابخانه عمومی با 22 هزار و 306 متر مربع زیربنا و 732 هزار و 25 جلد کتاب در استان بوشهر وجود دارد که 37 هزار و 88 نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

انتهای خبر/66006/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول